Rover Cabriolet: MG TF160 tikt

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: VVC 1800

De motor tikt vooral 's ochtends bij het starten behoorlijk luid, maar ook als hij warm is.

Nu is mijn vraag of deze motor a: hydraulische of mechanische klepstoters heeft? en b: wat de oorzaak van het probleem kan zijn? de nokkenasverstelling is bij Alfa Romeo bijvoorbeeld nog wel eens een probleem. Kan het ook de nokkenasversteller zijn die het tikken veroorzaakt?

Semtexx

Geplaatst door Semtexx (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover MGF? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ops (0) PRO, 16 jaar geleden

De Motor heeft hydraulische klep stoters
bij te wijnig olie gaan deze al snel tikken

Het is ook mogelijk dat nokken as verstelling gaat tikken.

Wordt het tikken na starten minder als motor langer draait
Motor toerental verhogen tot 2000 toeren moet binnen 15 min tikken weg zijn om hydraulische stoters te vullen

Vervuiling is de grootste oorzaak van leeg lopende stoters ,slecht vullende stoters.

Voor de nokken as verstelling geen duidelijk oorzaak of oplossing.

Gr ops

Semtexx (0) PRO, 16 jaar geleden

Het probleem is inmiddels (helaas) boven water. Er is een bougie uitgeschoten. Hoe deze het getik heeft kunnen veroorzaken, zal wel nooit meer duidelijk worden; maar de helicoil zit er inmiddels in. Dankje voor je reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover MGF of stel zelf een nieuwe vraag.