Betreft Rover 2.0 CDT, november 1999, 165.000 km.
Sinds kort een probleem waar mijn Rover-garage en een Bosch-garage [electronica-specialist] niet uitkomen. Ben al het nodigde geld kwijt aan arbeidsloon.
Er is sprake van een behoorlijke lekspanning, waardoor de accu wordt leeggetrokken. Er is iets dat stroom vreet, ook als de motor uit is en auto stilstaat. Recent al 3 keer op maandagochtend niet weg kunnen komen, accu helemaal leeg [auto staat bijna altijd het weekend stil]. Alle groepen, systemen, kabels, etc zijn diverse malen doorgemeten en nagelopen. Lekspanning lijkt zich te verplaatsen van de ene naar de andere groep. Denkt de garage de groep gevonden te hebben waar de lekspanning zit, gooien ze die vervolgens los, doet de lekspanning zich voor in een andere groep.
Kan dit het Cambus-systeem/kabel zijn? En zo ja heeft het zin hier naar te laten kijken, gezien de mogelijke kosten [indicatie?] en leeftijd van de auto [november 1999, 165.000 km].
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien een gek idee maar hebben ze in de garage ook gecontroleerd of de verlichting in de kofferruimte blijft branden ook met gesloten klep of deksel.
Helemaal geen gek idee, hoor!
Lampjes in handschoenenkastje willen ook nog wel eens blijven branden.
Geen kapotte diode-brug in de dynamo?
18 jaar
Dank voor de reacties. Lampjes handschoenenkastje en kofferdeksel zijn gecheckt, waren ok. Of diode-brug bekeken is zal ik nagaan bij de garage
18 jaar
Wellicht is het een spanningsregelaar die blijft hangen.
18 jaar
Bovenkant accu droog/schoon, er zet zich altijd wat zout/geleidende laag op af.
Verder is dit soort dingen erg lastig te traceren als je geen groep echt kunt traceren die foutief is.
Sterkte,
Cor
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar