Kan er iemand mij zeggen op welke stand de nokkenas tandwielen moeten staan.
Voor ik de nokkenassen uit de motor heb gehaald heb ik de distributie afgetekend alsook de nokkenastandwielen.
Bij het terug monteren merk ik dat de beide tandwielen op twee manieren op de nokkenas kunnen gemonteerd worden door middel van een pinnetje op de assen en de bevestigingsbout.
Bij het demonteren had ik daar niet op gelet dus nu weet ik niet wanneer ze goed staan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klopt, is niet moeilijk.
Het pinnetje moet in je nokkenastandwiel aan de uitlaatzijde moet op EX staan, en aan de inlaatzijde op IN.
Bedankt voor de tip Peter.
Alles gemonteerd en is ok nu.
Heb nog wel het volgende probleem, de radiator wordt niet warm en steekt water terug naar buiten via reservoir.
De koppakking is vernieuwd, kop laten afpersen en is ok.
Waterpomp en thermostaat is ook vervangen.
Zie maar één ontluchting zitten op een plastiek leiding.
Weet iemand raad?
Geen dank.
Wat je moet doen is de dop van het reservoir afhalen, en dan het ontluchtingsboutje losdraaien, net zolang totdat er water uit komt. Zet wel even de stand van de kachel op warm.
13 jaar
Heb ik al meermaals gedaan maar toch lukt het niet.
Bovenste darm van de radiator wordt wel warm; onderste niet.
Temperatuur is goed, blijft op 90° staan.
Ik krijg ook geen warme lucht binnen.
Wat ik wel eigenaardig vind is dat de ventilator wel aanslaat.
Alle slangen goed aangesloten, thermostaat goed erin?
13 jaar
Slangen zijn zeker goed aangesloten, thermostaat zit erin zoals ik er hem heb uitgehaald, met de andere kant van "top" naar de waterpomp.
Wat is de reden dat de kop eraf geweest is?
13 jaar
Klant moest regelmatig water bijvullen maar is, volgens hem, nooit in hoge temperatuur geweest.
Via de gaten van de bougies heb ik druk gestoken in de cilinders en bij cilinder 3 begon ik luchtbellen te zien en was het water in het reservoir aan het stijgen.
Heb je gecontroleerd of de cilinderbus niet gezakt is?
13 jaar
Ja, en op het eerste zicht was alles toch normaal.
Wanneer ik terug druk via bougiegaten steek is nu wel alles ok.
Begin stilaan te denken dat er toch een klein scheurtje in de kop zal zitten dat pas doorlaat als de motor warm is. Heb dit al eens gehad met een Renault.
Probleem is opgelost.
In het inlaatspruitstuk zit een kogeltje in een buisje.
Dit zat vast door troep en olie. Heb dit los gemaakt, nogmaals alle leidingen doorgeblazen en de koeling is ok nu.
Bedankt voor het meedenken Peter.
Graag gedaan, bedankt voor de terugkoppeling ;)
13 jaar
[quote=kdz]In het inlaatspruitstuk zit een kogeltje in een buisje.
Dit zat vast door troep en olie. Heb dit los gemaakt, nogmaals alle leidingen doorgeblazen en de koeling is ok nu.[/quote]
Is dit ook zo bij een Rover 75 V6 2.5?
Danke!
Hugos
13 jaar
Sorry Hugos,
daar kan ik niet op antwoorden.
Heb niet zoveel ervaring met deze motoren.
[quote=kdz]In het inlaatspruitstuk zit een kogeltje in een buisje.
Dit zat vast door troep en olie. Heb dit los gemaakt, nogmaals alle leidingen doorgeblazen en de koeling is ok nu.[/quote]
Misschien is er wel een ander op dit forum die weet of het inlaatspruitstuk van een 2.5 V6 zo'n buisje heeft met kogeltje?
Danke!
Hugos
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar