Rover 400: Rover 416 Bj.97 stottert koud

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Wanneer ik de auto 's morgens start en weg wil rijden op benzine, stottert hij erg en al geef ik dan gas wilt hij toch niet door. Zodra ik dan harder (op toeren) ga rijden wordt het minder en als ie warm is, is het weg.
Vervangen zijn: bougies, boegieslangetjes, verdelerkap, rotor, koppaking, lucht/oliefilters, kleppen en gevlakt.

Groetjes en alvast bedankt

Ps. deze topic is reeds ergens in 2006 al geplaatst geweest door Knuppel, alleen heeft er daar geen soelaas plaats gevonden!

riaad

Geplaatst door riaad (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 400? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Schoen (0), 16 jaar geleden

Klopt de temperatuur die wordt uitgelezen door de computer wel?
heb je al eens injectorreiniger gebruikt?

riaad (0), 16 jaar geleden

Hoi Schoen,

Bedankt voor je reactie,

Geen idee wat voor temperatuur door de computer wordt uitgelezen. Maar de motor is toch koud, is dat dan nog relevant? Bij warme motor heb ik dat probleem niet.
De injectoren zijn al gereinigd, heb ik mij laten vertellen! zeker weten, durf ik jou niet te vertellen. ik heb zo mijn twijfels. kan ik die als amateur ook zelf reinigen?

Zijn er nog meer suggesties??

Schoen (0), 16 jaar geleden

Je motormanagement moet weten hoe warm de motor is om de verrijking te bepalen als de motor koud is(soort choke functie) als de computer denkt dat de motor dan warm is wordt er te weinig benzine ingespoten en loopt de auto tijdens de koude fase slecht, als de motor dan warm is loopt hij goed. vaak neemt de computer ook een vervangende waarde aan als een sensor defect is.
Je koelwatertemperatuursensor zit als je voor de auto staat rechts van het motorblok en er zit een bruine stekker aan. je zou de stekker er eens af kunnen halen en meten met een multimeter of de weerstand nog klopt, wanneer de motor nog koud is moet je ongeveer 2000ohm meten, is je motor warm dan moet je minder dan 500ohm meten. Om het helemaal zeker te weten kun je ook aan een garage vragen of ze de auto willen uitlezen voor je.


Heb je het probleem ook als de auto is overgeschakeld naar gas?

riaad (0), 16 jaar geleden

Oke duidelijk,

Ik zal proberen uit te lezen, en anders langs de garage gaan om uit te laten lezen.

Op gas helemaal geen problemen.

Ps. Ik ga vanmiddag ook mijn lambda zone laten checken, schijnt in zulke gavallen ook een aanrader te zijn.

grt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 400 of stel zelf een nieuwe vraag.