Ik heb hier reeds gerelateerde problemen gevonden en daar heb ik gelezen dat de versnellingsbak er zo onderuit kan na verwijdering van het subframe. Betekent dit dat de motor niet hoeft uitgehaald te worden als ik de hoofdkoppelingscilinder wil vervangen of moet de motor samen met de versnellingsbak worden uitgenomen?
Ik merk dat ik mijn koppelingspedaal steeds verder moet indrukken om te kunnen ontkoppelen en nu gaat hij nog maar net in versnelling. Ik heb ook iets gelezen over een hulpcilinder, waar bevindt zich deze?
De auto heeft nu 170 000km op de teller en ik weet niet of de hoofdcilinder al ooit is vervangen geweest. Ik weet dat dit nogal een teer punt is, ik heb het bij mijn vorige 75 ook voorgehad aan amper 80 000 km. Toen zat ik echter in eén keer volledig zonder koppeling. Ik had toen zelf niet de tijd om het werk zelf op te knappen en heb het dan door een collega laten doen, deze heeft dan wel de volledige motor met versnellingsbak uitgebouwd. Zou het dit keer om die bewuste hulpcilinder kunnen gaan? Ik heb nog niks kunnen speuren van vloeistofverlies onderaan de wagen.
Graag raad. Bedankt mensen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor de hoofdcilinder hoeft de bak er niet uit, voor de hulpcilinder wel. Verwijder eens het paneel onder het stuur kijk dan via het pedaal naar waar de pen de hoofdcilinder in gaat is deze pen nat dan is het waarschijnlijk je hoofdcilinder.
grt Michael
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar