Rover 400: Slecht lopen na vervangen koppakking

Bouwjaar: 1997

Hallo,

Ik heb staan een rover 416 si met een 16 k 16 motor.
Auto is prima rijdend binnen gereden.
Heb de koppakking vervangen en sindsdien loopt de auto slecht en smoort erg.(lijkt alsof de ontsteking verkeerd staat)

Distributie staat ok, compressie ok, krijgt benzine en vonk op 4 cilinders.

Mijn vermoeden is dat er een druppelende injector aanwezig is ook vanwege de penetrante benzine lucht uit de uitlaat.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad of kan mij vertellen dat de injectoren vaker stuk gaan.

bij voorbaat dank,

Peter

Peter8874

Geplaatst door Peter8874 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Rover 400? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

the4men (0) PRO, 18 jaar geleden

zit de kat niet dicht die heb een hekel aan koelvloeistof

PIETER9040 (0) PRO, 18 jaar geleden

zitten alle stekkers en slangen op de goede plaats, en staat de distributie en of de ontsteking wel goed?, als de auto goed rijdend binnen is gekomen is er niet ineens iets stuk, eerst de losgehaalde onderdelen controleren op juiste montage.

Peter8874 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ben ik weer, Herman en pieter bedankt voor de reacties maar dat is het niet: alles weer dubbelcheckt en weer niets.
Heb overigens de riem afgetekend en op dezelfde stippen teruggelegd, maar kan iemand mij voor de zekerheid plaatjes mailen waar de merktekens opstaan. (2x streepje op nokkenas staan naar elkaar toe en 2 stipjes op krukaspoelie waar een merkteken op de oliepomp midden in staat)
Zou het eventueel de bdp-sensor niet kunnen zijn.

Bij voorbaat dank

Peter

Van11714 (0) PRO, 18 jaar geleden

riem aftekenen is altijd een slechte methode,zeker bij jonge wagens,op de onderste polie staan twee bolletjes,het merkteken moet tussen de twee bolletje's liggen,boven moet de linker polie met merkteken IN en de rechter polie met merkteken EXOUST naar enkaar toewijzen en in de aslijn van se polie's liggen.

Peter8874 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoi Gerrit,

Merktekens staan zo, aanstiften heb ik als extra gedaan maar ik weet wat je bedoeld met auto's met spieloze krukas heb je er weinig aan, maar toch bedankt.

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

duidelijke tekening in autodata
autotools
Olyslager
enz

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je nokkenas tandwielen eraf gehad?
Zo ja, let op
als de tekst op de tandwielen leesbaar is dan staat het woord exhaust op de achterste nokkenas naar het inlaat spruitstuk en de twee kerfstiften waarmee de nokenas tandwielen worden geborgd zitten dan aan de binnenzijde naar elkaar toe
Als je er niet uit komt tel 020-4657131

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe is het afgelopen?

Peter8874 (0) PRO, 18 jaar geleden

Beste Rinus,

Na aanleiding van het telefoongesprek wat we hebben gehad heb ik alles gedaan wat jij zei.

Nu ben ik er achter gekomen dat cilinder 2 en 3 niet goed mee lopen en de bougies worden ook vochtig niet drijfnat.

Compressie is goed en krijg op alle 4 de cilinders vonk en brandstof.

Wat zou het kunnen zijn dat de 2 middelste bougies niet 100% meelopen.

Zou de cilinderkop inwendig kunnen lekken zonder compressie verlies??

Wie kan me helpen zodat ik deze auto eindelijk kan afwerken.
bijvoorbaat dank.

Peter

janh5107 (0) PRO, 18 jaar geleden

zou kunnen dat de middelste cilinders een weinig koelvloeistof binnen krijgen.
J.E

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Neem aan dat de kop wel gevlakt is? en nieuwe koppakking is gebruikt.
Het kan zijn dat de kop zelf gescheurd is.
Wij laten deze altijd afpersen voor we hem weer monteren.
Rinus

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Waarom heb je in eerste instantie de koppakking vervangen?
Rinus

Peter8874 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb de koppakking vervangen omdat er koelvloeistof bij de olie zat.

Maar deze cilinderkoppen mag je toch niet vlakken ?? volgens specificatie ( rover dealer in den bosch )

Peter

Van11714 (0) PRO, 18 jaar geleden

wij vlakken altijd alle koppen,heb ervoor verschillende keren problemen gehad met lekken,u moet enkel ervoor zorgen dat ze zo weinig mogelijk van de kop afhalen.heb jij voordat u de kop monteerde hem nagekeken met een haarliniaal op rechheid?

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Kop af laten persen en vlakken!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Zonde van al het werk.
Ging er van uit dat de kop was gevlakt

Peter8874 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo,

De cilinderkop was een iets wat krom, is dus gevlakt en de auto loopt nu als nieuw.

Bedankt voor jullie tips en adviezen, maar ik vind het toch nog steeds vreemd waarom ze bij de dealer zeggen dat de cilinderkop niet gevlakt mag worden heeft mij nu dus een hele hoop tijd gekost.

groetjes,

Peter

Garage_LUX (0) PRO, 18 jaar geleden

Kun je ook beter bij een revisiebedrijf vragen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 400 of stel zelf een nieuwe vraag.