Goedemorgen,
Na dat ik mijn injector heb vervangen, spuit hij eindelijk weer benzine in. Start hij prima, en slaat hij aan maar komt niet boven stationair toerental en valt meteen weer uit... wat ik ook probeer ik hou m niet aan de praat. Ik heb gehoord dat dit aan m'n BDPsensor kan liggen? Kan dat kloppen? en zo ja hoe kan ik dat testen en weer maken?? t wordt nu wel een beetje koud om te fietsen!
Groeten Rutger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een auto die aanslaat en na 1 sec weer afslaat is meestal een transponderstoring (sleutel/contactring),probeer je reservesleutel eens. gaat er een lampje knipperen op het dashbord met contact aan?
Waarom moest de injector vv worden?
Maarten bedankt voor je reactie.
De injector heb ik vervangen omdat hij helemaal niets inspoot. Ik had nog een injector liggen en heb hem daarom vervangen.. Hij spuit nu wel brandstof in en deze Rover heeft geen startonderbreking of lampje op het dashboard. Met startspay loopt de motor wel prima. Vanmiddag ga ik er een nieuw brandstoffilter opzetten. Ik denk namelijk dat dat het is...
13 jaar
dat zou goed kunnen. als hij wel loopt met startspray is het 100% een brandstofkwestie.
Laat maar weten hoe het afloopt. Succes!
Nou ik ben erachter hoor! Het was toch het brandstoffilter. Spuit nu keurig in en loopt weer goed.... Hij liep eerst nog slecht en schoot continu in de noodloop maar ook dat is nu blijkbaar opgelost! Bedankt voor u hulp!
13 jaar
Goedemiddag,
Gister weer stil gevallen met de rover. Dit keer is het niet het brandstof filter want op de leiding staat nog genoeg druk. Ik heb het idee dat hij weer veel te weinig inspuit. Het zal dus aan een sensor kunnen liggen maar heb geen idee welke..! Nu heb ik op internet gelezen dat je de meeste auto's voor 1996 kunt uitlezen door middel van knippercodes. Is dit bij mijn Rover ook van toepassing zoja, waar zit mijn diagnose stekker?
Alvast bedankt!
13 jaar
Gaat niet, deze motoren kun je uitlezen met behulp uitleesapparatuur. De plug zit aan de kabelboom bij de ECU. Het is een ronde plug met 3 aansluitingen.
13 jaar
Oh, hartelijk bedankt;) was al druk bezig met proberen en kon eigenlijk ook helemaal geen motorstoringslampje vinden;)! Morgen dan maar even langs de Universele Garage wandelen kijken of ze er misschien iets mee kunnen!!
Bedankt!
13 jaar
Hoi Rutger,
Ze hebben geen motorstoringslampje :D
Ik kan je auto wel uitlezen, maar het is een beetje ver rijden...
13 jaar
Hoi Peter, Hartelijk dank voor het aanbod maar ik heb gisteren van de Garage gehoord dat het eigenlijk in eerste instantie niet nodig is om hem uit te lezen.
Omdat de auto helemaal niet start zal het niet aan een sensor liggen maar eerder aan de brandstofpomp. Ze vroegen me te kijken of de brandstofpomp spanning krijgt en ook blijft krijgen. Als ik hem op contact zet hoor ik m'n pomp wel aanslaan (ergens onder de achterbank) maar kan niet horen/merken of hij dat blijft doen tijdens het starten. Heb je enig idee of ik dit met de multimeter kan vaststellen en zoja waar kan ik de draden van die pomp vinden? Moet dan de hele tank eraf?
Groeten Rutger
13 jaar
hey hallo
zit er geen oude rover dealer bij je in de omgeving die je kan helpen met het uitlezen? want met uitlezen weet je vaak al meer.
mvg robbie f
Hee Robby,
Bedankt voor je reactie, hij staat nu in Wijk bij Duurstede en werk op zaterdag altijd bij Herwers in Zutphen. Ik wil graag eerst zelf even kijken of de brandstofpomp wel doorblijft pompen tijdens het starten. Heeft u enig idee waar ik dat kan meten? en vooral waar de pomp zit? Als ik hem op contact zet gaat hij zeker wel 5sec pompen en slaat dan af(zoals het eigenlijk hoort). Maar hoe kan ik zien of hij tijdens het starten nog steeds blijft pompen?
Groeten Rutger
13 jaar
Als je krukassensor niet goed functioneert dan start je auto niet.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar