👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Vraag: ik heb een nieuwe koppakking en de kop is gevlakt, nieuwe distributie en spanrol, turbo gereviseerd, bobineset met kabels en nog steeds borrelend geluid en bijvullen van koelvloeistof en heel slecht starten met soms witte rook. De motor is heel snel op temperatuur en blijft dan mooi op zijn temperatuur. Als de auto 15 uur heeft stilgestaan en je draait de dop van de koelvloeistof reservoir los dan hoor je deze nog sissen, blijft onder druk staan. Blok is afgeperst en volgens de monteur dicht.
Heb al het een en andere gelezen maar wie weet wat dit kan zijn, geen olie in mijn carter,peilstok of witte smurrie aan mijn olievuldop. Als de rover eenmaal gestart is dan rijdt deze prima. Dit is nu de tweede keer wat betreft mijn koppakking deze is na 19000 km alweer stuk en vervangen met nu deze problemen.
Ik weet het niet meer en ben nu een hoop geld verder en nog is de auto niet goed.
alvast bedankt Ge.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk lekt er water via het inlaatspruitstuk de motor in.
Onder druk zet de pakking zich wat en kan het gewoon afdichten, drukloos kan het water dan het inlaatkanaal indruppelen.
bedankt voor je reactie Arjen. De monteur had tijdens de koppakkingvervanging ook de thermostaat vervangen want daar was de binnenkant uitgehaald door de garage die de eerste keer onder garantie de koppakking had vervangen. Toen de koppakking weer kapot ging dacht de nieuwe monteur die vervang ik meteen en toen kregen we het probleem van moeilijk starten en luchtbellen in het systeem en ook dat de motor heel snel op temperatuur kwam maar niet te heet werd. Het probleem was elke keer slecht starten, weer besproken met monteur en die heeft de oude lege thermostaat terug gezet en motor wordt niet zo snel meer warm en hij start weer prima. Alleen waar ik nog over moet nadenken is dat hij ook uit de dop van het koelvloeistof reservoir de overdrukbeveiliging heeft verwijderd. Nu moet ik de dop erop aandraaien en dan weer een slag los op een zwaar punt en daar oplaten staan. Motor verliest geen koelvloeistof en reservoir blijft bovenop droog dus weer even deze week aankijken? Ik heb voorheen ook geen last met de leeggehaalde thermostaat gehad, ook 's winters niet. Ik weet niet of het nu opgelost is maar hopelijk wel want de monteur weet het ook niet meer.
groet Ge
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 75 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar