Ik heb een Rover 400 staan en daar is onlangs de motor van gereviseerd, na 15 km gereden te hebben zijn de krukas lagers er weer uitgelopen, motor terug gegeven aan revisie bedrijf, dit is ook weer hersteld.
Maar nu heb ik na 300 km rijden een tikkend geluid op de hydraulische klep stoters, deze heb ik alle 16 vervangen en het probleem leek opgelost. Auto `s morgens gestart en het tikken was weer even terug na 100 meter rijden was het geluid weg. klant laten rijden maar het tikken werd weer erger en gaat nu ook niet meer weg. Olie druk bij koude motor 5 bar stationair en 2 bar bij warme motor, zodra je gas geeft gaat de oliedruk meteen omhoog naar 7 bar.
Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt en kan mij vertellen wat ik moet doen, ik heb al andere olie geprobeert 5w40 ipv 10w40 een ander oliefilter enz enz, ik weet het nu even niet meer.
GR Cliff Kuijpers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik hen het nooit aan de hand gehad maar komt er genoeg olie boven in en zit er niet een klepje dat de terug stroom van olie bij stilstaan moet tegen gaan.
groetjes jan.
gelukt ?
Eindelijk opgelost,
O ring van olie zeef, dus de afdichting van de olie zeef op de olie pomp.
O ring is niet vervangen zodat de olie pomp langs dit ringetje lucht aanzuigt zodat er niet voldoende olie boven in de cilinderkop komt.
GR Cliff
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 400 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar