mijn pa heeft een rover 620 d waar ik nu 2 weken in rijdt omdat hij op vakantie is. en ik vind het geen rare wagen.
maar ik heb er nog wat vraagjes over:
wanneer moet de distributie riem vervangen worden?
de deurschakelaars voor de binnenverlichting gaan steeds kapot. ze breken domweg af. is dit een bekend probleem?
soms rookt deze wagen flink. ik wou proberen de egr af te koppelen. kan dit ongestraft bij deze motor?
het schakelen gaat ook niet echt soepel...is dit normaal voor deze wagen?
ik heb geen vergelijkbare wagen in mijn omgeving...dus vandaar deze vragen hier..
groeten Opeltje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Opeltje de rover motoren staan bekend om hun slechte turbo`s ,waar de lagers uitlopen en de motor dan op de motorolie gaat lopen, en daardoor stuk gaat. het schakelen is een kwestie van de schakelstangen bij de dealer is er een revisieset voor te krijgen en dat helpt meestal wel.Distibutieriem is zo uit het hoofd bij 100.000 km aan de beurt. groet JAN
bedankt voor je reactie jan.
zullen we pa eens blijmaken met een lekker schakelende wagen...
distr riem is 140.000km
die afgebroken deurdingen heb ik ook. Je kan ze ook uit een honda accoord slopen.
Ik heb wat gebruikservaring in myreview op autoweek.nl gezet (269.000km, 96er). Vind t wel een fijne wagen ondanks wat nadeeltjes.
20 jaar
het rijdt ook best goed, maar het viel me zo op....inderdaad is een accord het zelfde. ik moet de schakelaars nog even halen...want het rode lampje op het dash is ook irritant..en de binnen verlichting die het niet doet..overigens betreft dit ook een 96 met dezelfde km stand...222.000 km....
wat het werkplaats handboek betreft...er is al een onderweg...via een kennis van me. altijd handig want pa geeft natuurlijk de wagen aan zoon mee voor onderhoud...
bedankt voor je reactie,
wat bedoel je met flink roken? Is het telkens wanneer je een tijdje aan de lichten hebt gestaan of zo? Blijft je koelwaterniveau op peil? Bij de 95 en 96 modellen zaten slechte cilinderkoppen die scheurden waardoor het koelwater rechtstreeks in de uitlaat werd geblazen. Bij het vertrekken kreeg je dan een ferme walm achter je.
In dit geval monteer je best een cilinderkop met vier gloeikaarsen ipv drie, dit zijn de goeie.
Wat die spannende versnellingen betreft, dit ligt aan de bout van de versnellingsstang die veel te hard is aangetrokken. Haal de bout er eens uit, prop er flink wat vet in en monteer terug met een nylon borgmoer. ALs je hem te slap aantrekt, kan het zijn dat de versnellingspook trilt.
De distributieriem wordt volgens het boekje aan 140 000 vervangen, maar beter doe je dit eerder, 100 000, zoals al iemand aangaf.
Diezelfde persoon had het wel over slechte turbo's??? Daar weet ik totaal niks van...waar wel vlug olie lekt, is aan de flexibele olieleidingen aan de rechtse kant van de motor.
Ik heb jaren met de 620 gereden en alles zelf gedaan qua onderhoud en herstelling. Ik was er heel erg tevreden mee en de 620 rijdt zalig. Niet te vergelijken met de 75 die ik nu heb, maar mijn 620 ga ik mij altijd herinneren als een van mijn beste auto's die ik gehad heb.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Rover 620 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar