Als er met de auto gereden wordt, begint er een geluid te onstaan door de inlaat bij 1900 rpm.
Dit klinkt door de inlaat.
De turbo is al vervangen.
Wanneer de vacuüm slang op de turbo word los gehaald dus geen variabele verstelling is verdwijnd het geluid.
Het is een schurend geluid met een laag toeren geen turbo toeren tal.
Het geluid is ook niet constand maar licht pulserend.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
laat even een bericht achter b.v.d.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waardoor is de eerste turbo kapot gegaan? Als de oorzaak niet weggenomen is zal ook de volgende turbo kapot gaan. Een turbo hoort bij goede behandeling zeker 300.000 km mee te gaan. De meeste turbo's gaan kapot door oliegebrek en door inslag van vreemde voorwerpen.
Steeds bij vervanging olie en filter vervangen, olie toevoer en afvoer van turbo controleren, intercooler zuivermaken of vervangen, alle luchtaanvoerleidingen controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar