Beste
Ik heb al 100 topics en post gelezen ivm een probleem ivm turbodruk/vacuumleidingen/inlaat poetsen/ ... , maar nergens een duidelijke oplossing gevonden.
In mijn geval gaat het om het volgende probleem:
De wagen heeft foutmelding p0244 : turbodruk begrenzer - signaal te laag
Als ik de wagen uitlees en boven de 3000 toeren gaat springt het motorstoringslampje op.
Als ik de wagen daarna stilleg en terug start gaat hij als nieuw en trekt hij op vanaf 1500 toeren.
Vanaf het moment dat ik de wagen stil leg en dan terug start is hij sloom en trekt hij niet meer op. Ook steeds terug in noodloop na 3000 toeren.
Wat heb ik al gedaan?
- alle retourleidingen vervangen (startte slecht en nu beter)
- alle vacuumleidingen vervangen
- volledig inlaatsysteem gereinigd
Wie o wie kan mij helpen?? ik zie door het bos de bomen niet meer..
Alvast bedankt !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je foutcode nummer klopt niet met je omschrijving.
Is het foutcodenummer soms P0244?
Mijn excuses oldford! het is inderdaag P0244 - boostdruksensor - signaal te laag/signaalstoring - intermitterend
De wagen gaat perfect door tot 4000-5000 toeren in 2de versnelling maar in 3de versnelling gaat hij altijd in noodloop
8 jaar
De foutcode heeft betrekking op het regelventiel voor de turbodruk, niet de boostsensor.
Dit is de volledige foutcode die de computer aangeeft bij het uitlezen.
Is er dan ergens een storing in de sensor of in de vacuumomloop?
8 jaar
Nee, het gaat om het elektrische circuit van deze regelklep:
http://www.saabcentral.com/forums/attach...
Vreemd genoeg heb ik zo geen, maar een andere met enkel een in- en uitgang zoals in deze link :
https://www.google.be/search?q=saab+9-3+...
Zou het daar aan kunnen liggen dat dit misschien ooit vervangen is geweest maar het een verkeerd onderdeel is?
8 jaar
Nee dat denk ik niet, dan zal ik me wel vergissen in welke regelklep er bij jouw motor wordt gebruikt.
Dit wil dus zeggen dat het vervangen van deze sensor de oplossing zou kunnen zijn?
Garage wist me te vertellen dat het waarschijnlijk de variabele schijf in de turbo zal zijn en ik deze moet laten reviseren..
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar