Onregelmatig doet zich het volgende probleem voor.
Na het starten loopt de motor goed rond, soms houd hij in bij een bepaald toerental de turbo hoor je dan niet meer fluiten bij gasgeven en de motor reageerd erg traag en houd in maar rookt niet.
Na het contact uit te zetten en opnieuw te starten doet het probleem zich geruime tijd niet meer voor.
Er zit een Garret vnt turbo op waarvan vermoed wordt dat hij soms niet aangestuurd wordt.
Verder loopt de motor goed en heeft ook voldoende vermogen (als de turbo werkt)
Uitlezen van de motor computer geeft geen foutmelding.
Turbo software is niet uit telezen.
Geplaatst door JSV (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
leo saab (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoi Hans ik heb aleen paar keer meegemaakt dat het probleem van inhouden in de brandstofpomp zat zonder dat er foutcode's in het cysteem kwamen,dat de motor weer goed loopt na afzetten heb ik geen verklaring voor. gr Leo
JSV (0), 15 jaar geleden
Leo;
Welke brandstofpomp de hoge of de lagedrukpomp bij de common rail
leo saab (0) PRO, 15 jaar geleden
Hans hogedruk pomp Gr Leo
JSV (0), 15 jaar geleden
Probleem gevonden het zat in de stappenmotor welke de turbodruk van de Garret vnt turbo regelt (vacuum regeling) te controleren met vacuumpompje.
Gr. JSV