Onregelmatig doet zich het volgende probleem voor.
Na het starten loopt de motor goed rond, soms houd hij in bij een bepaald toerental de turbo hoor je dan niet meer fluiten bij gasgeven en de motor reageerd erg traag en houd in maar rookt niet.
Na het contact uit te zetten en opnieuw te starten doet het probleem zich geruime tijd niet meer voor.
Er zit een Garret vnt turbo op waarvan vermoed wordt dat hij soms niet aangestuurd wordt.
Verder loopt de motor goed en heeft ook voldoende vermogen (als de turbo werkt)
Uitlezen van de motor computer geeft geen foutmelding.
Turbo software is niet uit telezen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Hans ik heb aleen paar keer meegemaakt dat het probleem van inhouden in de brandstofpomp zat zonder dat er foutcode's in het cysteem kwamen,dat de motor weer goed loopt na afzetten heb ik geen verklaring voor. gr Leo
Leo;
Welke brandstofpomp de hoge of de lagedrukpomp bij de common rail
16 jaar
Hans hogedruk pomp Gr Leo
Probleem gevonden het zat in de stappenmotor welke de turbodruk van de Garret vnt turbo regelt (vacuum regeling) te controleren met vacuumpompje.
Gr. JSV
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar