close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Saab 9-5: probleem met automaat na het vervangen van motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2300 benz

Na het vervangen van de motor schakelt de automaat niet meer. We hebben de automaat gevuld met olie , en toch krijgen we geen aandrijving als je hem in D zet. Geen foutcodes aanwezig. Nu moet ik wel melden dat de motor die we gebruikt hebben , van een handgeschakelde wagen was , dus vliegwiel, overgezet, koppelomvormer gemonteerd. De versnellingsbak pruttelde wat tegen toen we hem aan het monteren waren. De selectorkeuzehendel is niet gedemonteerd geweest. Bij montage was de koppelomvormer wel leeg. Maar heb de indruk dat de oliepomp van de versnellingsbak geen olie meer oppompt. Kan het zijn dat we tijdens montage iets over het hoofd gezien hebben, of heeft iemand deze situatie al eens meegemaakt ?
Alvast bedank

Geplaatst door

werner11948 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de bak met koppelomvormer en al gemonteerd, of eerst de omvormer en daarna de bak?

Kan zijn dat de oliepomp is stukgegaan bij de laatste manier...

venedijk 0
badge

16 jaar

De koppelomvormer is inderdaad eerst gemonteerd en daarna de bak. Dus dat kan zeker de fout zijn geweest dan , maar hoe kan daar de oliepomp mee kapot gaan, als ik vragen mag.

Alvast bedankt ,

werner11948 0
badge

16 jaar

De koppelomvormer valt niet goed in de pomp. Als je dan de bak aan de motor schroeft drukt de koppelomvormer de pomp kapot. Bij een ruilbak of een van een revisiebedrijf zit er altijd een strip zodat de koppelomvormer door transport niet uit de bak kan komen. Als je straks de bak er af hebt moet je maar eens proberen de koppelomvormer in de bak te plaatsen. Als je denkt dat hij goed zit gan dan met de koppelomvormer draaien. Je zult dan merken dat de koppelomvormer ineens een klein stukje zakt.

Je bak moet nu in ieder geval uit elkaar.

Highway 670
badge

16 jaar

zo zit het...

venedijk 0
badge

16 jaar

OK, thanks voor de informatie , nu weet ik tenminste wat ik fout heb gedaan , zodat dit niet meer kan gebeuren.

Alvast bedankt , groetjes Werner

werner11948 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-5 of stel zelf een nieuwe vraag.