Saab cabrio 9-3 2005 aut. (oud model) 113.000 kms
Ik rijd meestal lange afstanden op cruise control aan 120 km/h, na een 100 kms als de motor goed warm is
en ik belast de motor (inhaalmaneuver) gaat het lampje van de olie aan, er is voldoende olie in de motor
Gisteren had ik hetzelfde probleem, zette me na enkel km aan de kant, en de motor tikt en ratelt een beetje
als de motor afgekoeld is, brand het lampje nooit, en draait de motor normaal, vanmorgen kwam er wel een beetje blauwe rook uit de uitlaat
Wat kan het probleem zijn, en wie kan me helpen om mijn motor te herstellen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk aan de oliedruk. (laat) controleer de oliedruk. Vermoedelijk deze te laag.
Bij koude motor is de olie wat dikker (hoog visceus). Daardoor bouwt de oliepomp beter de druk op.
In geval de oliedruk te laag is, moet je de oorzaak zien te achterhalen. Doorrijden is nu géén optie.
Wat kan de oorzaak zijn van een te lage oliedruk?
12 jaar
Varieert van een defecte oliepomp tot en met een uitgelopen drijfstanglager. Eerst de oliedruk meten bij koude daarna bij warme motor. Dan weet je meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar