Ik schrijf momenteel mijn thesis over schadeanalyse aan common rail systemen.
Voor het praktisch gedeelte gebruik ik de motor van een Saab 9-3 1.9TiD (Z19DTH). Deze motor is voor een eindwerk in 2005 op een losse motorstand gebouwd.
Wanneer ik start met de sleutel tikt de startmotor enkele keren in de startkrans telkens ongeveer 3° en trekt terug.
Staat in noodloop nadat de brandstoffilter is vervangen en het systeem werd ontlucht. Starten gaat enkel door directe verbinding van de klem 50 en 30 op de startmotor.
Deze motor draait momenteel in noodloop. Kan geen gas geven en draait een 1000 toeren.
Ik probeerde de motor uit te lezen met een bosch KTS maar kon geen contact maken met de ECU omdat deze geen spanning zou hebben.
Iemand die weet wat het probleem kan zijn?
Heeft iemand hier elektrische schema's van of weet u waar ik deze kan vinden?
Alvast bedankt,
Axel Dekeyser
student KdG Autotechnologie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor spanningen zijn er aanwezig op de diverse pennen van de diagnosestekker?
Pen 4 en/of 5 = massa
Pen 7 K-lijn
Pen 6+14 Can-bus
Pen 16 12 volt voeding
Normaal gezien kan ik dit woensdag nameten in de werkplaats op school. Momenteel zit ik in mijn stageperiode en kan ik dus niet iedere dag aan dit probleem werken.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar