Saab 9-3: motor stottert, nieuwe dsi (rode) casette geplaatst, probleem bl

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ltp B204E

De motor van mijn saab stottert af en toe, soms moet ik overschakelen op benzine omdat de auto niet meer vooruit geraakt. Op benzine is het beter, maar niet volledig weg. Ik plaatste nieuwe bougies, luchtfilter en een andere direct injection casette, want het lijkt duidelijk aan de ontsteking. In de garage werd een ontstekingsfout gewist, men dacht dat het eventueel een slecht werkende cilinder of bougie kon zijn. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? één of andere klep?

Met vriendelijke groeten,

pjé

Geplaatst door pjé (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 9-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

leo saab (0) PRO, 15 jaar geleden

PJE ,compressie meten,of lektest uivoeren gr Leo

pjé (0), 15 jaar geleden

Leo, bedankt voor de info. Zou event. al een klep stuk zijn? Lektest? Cylinderlek? Auto heeft slechts 145000 km gelopen en pas 25.000 km op gas.

leo saab (0) PRO, 15 jaar geleden

PJE door deze test uit te voeren kan je iets uitsluiten,als jij denkt dat het een in ontsteking probleem is dan is de BDP sensor nog een optie gr Leo

pjé (0), 15 jaar geleden

Leo, ik laat deze week een compressietest uitvoeren. Heb nog een andere di-cassette geplaatst, maar het blijft hetzelfde. Auto hapert en schokt steeds meer en meer. Als ik stilsta en auto staat in Drive (automaat) begint de motor er onregelmatig te lopen, als ik in Neutraal schakel is het beter. Op benzine is het minder erg, maar toch niet normaal. De bougie van de eerste cilinder is duidelijk zwarter dan de andere en ruikt verzopen.

pjé (0), 15 jaar geleden

Wat is een BDP sensor? Zal het eens moeten opzoeken?

pjé (0), 15 jaar geleden

BDP regelt het inspuitmoment... auto heeft wel geen startprobleem. De motor werkt zeer goed op hogere toeren en lijkt geen vermorgenverlies. Is vooral een probleem af toe bij stationair in Drive en optrekken en hernemen in lagere versnellingen. Nu verergert het schokken wel.

pjé (0), 15 jaar geleden

compressie werd gemeten, vandaag, alle cilinders tussen 11 en 12 kg.

pjé (0), 15 jaar geleden

oorzaak gevonden : een bundel electrische kabels sleepte tegen de krukaspoelie aan. Door het ronddraaien van de multi-V-riem was het omhulsel van enkele draaiden weggesleten en zat de draad bloot. Deze draad vonkte geregeld tegen de metalen poelie aan en vonkte, zodat er regelmatig kortsluiting was met alle gevolgen vandien. Waarschijnlijk is deze kabelset door de lpg - inbouw verplaatst. De kabel wans niet zo goed zichtbaar omdat deze wat onder de multi-riem en luchtfilterhuis aan het zicht ontnomen wordt. Eind goed, al goed. Leo, toch bedankt voor de info.

leo saab (0) PRO, 14 jaar geleden

pje wat goed dat het gevonden is gr Leo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.