close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Saab 9-3: oliepijl stijgt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Tid 115 pk

Dag mensen,

Ik had een vermoeden dat het oliepijl aan het stijgen was. Dus heb ik de auto een oliewissel laten geven.
Nieuwe olie en filter.

Nu, na 1000 km, is het oliepijl met een cm gestegen.

Als achtergrond info:

Nieuwe brandstofpomp geplaatst
motor loopt fantastisch

als ik gereden heb en ik zet de motor uit voor een uur en ik start dan, gaat engine check aan.
motor schakeld dan in veilige modus(zonderturbo)

Foutcode zegt dan: onvoldoende egr doorstroom.
egr klep is schoongemaakt.

als ik na foutcode de motor laat afkoelen en weer start, is er weer niets aan de hand en loopt de motor geweldig.
Trekkracht is supergoed.

iemand een idee??

Geplaatst door

diesellover (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al uitgezocht of er een software-update is voor deze motor?

oldford 0
badge

15 jaar

als jou oliepeil stijgt kan op 2 manieren of er komt koelvloeistof bij de olie of er komt in dit geval diesel bij je olie.ik vermoed dat er diesel bij komt anders had je ook koelvloeistof moeten bijvullen

trouwens is de olie wel elke keer op dezelfde wijze gepeild

klopt, het is idd diesel. Koelvloeistof blijft op niveau

diesellover 0

15 jaar

Vandaag auto teruggekregen van een Bosch Diesel Service.
Ze hebben de hele bovekant ervan af gehad.

Verstuivers gecontroleerd, ringen vervangen, drageg plaatjes(plaatjes om diesel naar de verstuivers te voeren ???) vernieuwd, alle pakkingen en schroeven vernieuwd. Kortom zo goed als alles uitgesloten.
Kosten 767 euro's

Resultaat: Oliepijl is wederom met een dikke cm gestegen op 250 km

Monteur zei dat het onwaarschijnlijk is dat de pomp lekt, maar ja uitsluiten doet hij het ook niet.
kost wederom 600 euro om de pomp te demonteren, te testen en terug te plaatsen.

Wie kan me helpen??? please ??

Wat moet ik doen? Als het onverhoopt de pomp ook niet is, heb ik op korte termijn bijna 2500 euro aan reparaties gehad (inclusief de nieuwe pomp) en het probleem is nog niet verholpen.

Help !!!

diesellover 0

15 jaar

Bedoel je met achtergrond info dat de pomp is vervangen en daarna het motor olie pijl is gaan stijgen? gr Leo

leo saab 0
badge

15 jaar

Dag Leo,

Toen ik de auto kocht, is er direct een nieuwe brandstofpomp in gezet.
Ik weet dus niet of oliepeil daarvoor ook steeg.

Ik weet wel dat nu zo'n beetje alles bovenop de motor is nagekeken.
Verstuivers zijn gechecked (en onder microscoop geinspecteerd) ringen vervangen, plaatjes vervangen enz.

Ik weet het dus niet meer.

Auto rijdt echt geweldig. Trekt goed, verbruik ongeveer 1 op 15-18
Alleen bij gasgeven verschijnt er een flinke zwarte rookpluim. Meestal als een een tijdje op contante snelheid heb gereden.
als ik twee keer achterelkaar gas heb gegeven is de rookpluim vrijwel weg.

Heb jij nog ideeën?

Alvast enorm bedankt !

diesellover 0

15 jaar

Ik kan me voorstellen dat de pomp diesel naar het carter lekt maar ik heb het nog niet mee gemaakt gr Leo

leo saab 0
badge

15 jaar

Is de oplossing voor dit probleem al gevonden? Ik heb namelijk met mijn vw polo hetzelfde...

GerwinB 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.