close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Saab 9000: Plaatsen accu

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 turbo (aero)

Ik heb zojuist een nieuwe accu in mijn Saab gezet, echter nu blijft bij de aansluiting van beide polen de ventilator aan. Ik heb het idee dat het plaatsen van een accu een speciale volgorde en werkwijze vergt, die ken ik echter niet. Het heeft met het alarm en een veiligheid te maken geloof ik, hij moet gereset worden.
Kan iemand mij helpen??

Joost

Geplaatst door

gerritsen_joost (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welnee man! Je kan de nieuwe accu zonder boeh of bah monteren. Alleen zul je wanneer je een radio hebt met code deze moeten kennen of de accupolen tijdens demontage moeten overbruggen. (op spanning houden)

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

@ Joost : Ik krijg het idee dat jou accu leeg was, dat jij een nieuwe accu hebt gemonteerd, maar dat de oorzaak van de lege accu is dat de ventilator (door welke oorzaak dan ook) continue blijft draaien en zo ervoor zorgt dat de accu leeg getrokken wordt. Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Helaas, ik blijf met het probleem zitten dat de ventilator niet uit wil gaan. Als ik de polen aansluit hoor ik ook een korte toon van het alarm. Ik heb dit probleem eens eerder met een 900 gehad, toe was er wel een speciale volgorde vereist, anders bleven de alarmlichten knipperen.

Joost

[quote=sytze]Welnee man! Je kan de nieuwe accu zonder boeh of bah monteren. Alleen zul je wanneer je een radio hebt met code deze moeten kennen of de accupolen tijdens demontage moeten overbruggen. (op spanning houden)

Sytze[/quote]

Sjaak, dat had gekunt, maar na doormeten van de accu blijkt dat deze gewoon echt kapot is. Het moet dus iets anders zijn. Bij aansluiting hoor ik ook een korte toon van het alarm.

Ik denk dat ie gewoon op alarm staat terwijl je de accu aansluit. Voorts ben ik het heilig met sjaak eens dat je oorzaak wel es in de ventilator kon zitten. Vergeet niet dat een volledig leeggetrokken accu niet te testen is. Die moet eigenlijk eerst heel langzaam opgeladen worden alvorens hij getest kan woren. Hoe is het met de rest van de verbruikers? Werkt de rest wel goed? Er is echt nik speciaals aan hoor om een accu te wisselen.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Joost , sjaak en sytse zitten volgens mijn op het goede spoor,ik denk dat de thermoschakelaar in de radiateur doorverbonden blijft staan trek de stekker er even af bij een koude motor,zit er ook airco in de saab? groet Leo

leo saab 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9000 of stel zelf een nieuwe vraag.