👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Van mijn Saab 93 Estate 1.8i met LPG bouwjaar juli 2007, is bij 40.000 km, jan 2009 de branstofpomp vervangen
na een grote beurt in juli 2009 bij 50.000 km liep de motor bij een koude start (op benzine) heel onregelmatig.
na 3 weken onderzoeken en repareren bij de dealer en na vervangen van de LPG stuurbox, injectoren en als laatste de brandstofpomp, bleek dat de brandstofpomp vervuild was met een groenachtige aanslag, en zou de benzienetank vervuild zijn.
Volgens de dealer zou de vervuiling vn de benzine tank de oorzaak zijn van alle ellende'.
Is het niet zo dat het vuil in de tank bezinkt,en als dit al in de leiding komt ook het filter zou verstoppen, ik denk dat de groene aanslag slijtdeleltjes van de brandstofpomp zijn.
Wie heeft hier een suggestie of ervaring mee, ik hoor graag jullie reactie.
Adrie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Hoe vol heb je je tank meestal? Zodra je auto loopt op LPG blijf de benzinepomp nl gewoon doorlopen. De benzine , die tevens de pomp koelt, wordt continue rondgepompt. Dit kan bij een bijna lege tank resulteren in warme benzine. Ik kan me zo voorstellen dat dat slecht is voor je pomp.
Of gooi je je tank eens per jaar vol? Bij gebuik op LPG doe je dan heeeeeeeeeel lang met die benzine, en die verouderd. Gevolg is dat de benzine van samenstelling veranderd en rubber pakkingen/ coating in de tank aantast. Deze resten mengen in de benzine en kunnen je pomp vernielen.
Om veroudering van de benzine te voorkomen kan je regelmatig een toevoeging gebruiken zoals Forte gas treatment.
Dat zijn eigenlijk de enige oorzaken die ik kan bedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar