We hebben hier een Saab Diesel staan met de Fiat 1.9 diesel motor. Ong. 200.000km op de teller. Heeft problemen gegeven met MIL lamp e.d.. Inmiddels roetfilter en drukverschil meter vervangen waardoor problemen opgelost leken. Geen meldingen meer en probleemloos door de roetmeting. Auto begint echter bij wat harder optrekken weer te roeten uit de uitlaat op een manier waar James Bond jaloers op zou zijn. (nog) geen melding motormanagement. Heeft iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen?? Alvast dank voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste
is dacht ik een opel motor,zijn de intercooler en slangen nog goed?vaak voorkomend probleem
Ik heb begrepen dat d 1.9 TiD diesel afkomstig is van Alfa, Maar goed. We gaan eens kijken naar de intercooler en de slangen, lijkt me een goed plan.
U hoort nog..
niet te geloven! maar weer eens boven de motor gehangen op zoek naar lekken in de intercooler. valt mijn oog ineens op het verbindingsstangetje van de wervelkleppen. slechts op 1 van de 4 nog vast. elke klepje zocht zijn eigen weg. Vastgemaakt en weg rook en terug vermogen.
Alle wederom bedankt voor het meedenken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 9-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar