auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Saab 900: Verhoogd stationair lopen, variërend

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i 16V

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Saab 900i van bouwjaar '93 in mijn bezit. Bij aanschaf was er al sprake van een verhoogd en schommelend toerental.
Nu heb ik een aantal weken geleden een nieuwe AIC klep gemonteerd, en bij een koude motor loopt de motor mooi rond de 900-1000 omw/min.

Probleem is dat wanneer de motor warm is, de motor dan verhoogd stationair loopt en wisselt van 1200 tot 1800 omw/min.
Ik heb alle vacuüm slangen al nagelopen, en hier kan ik geen scheuren of beschadigingen aan ontdekken. Ook heb ik het gasklephuis al gereinigd met remmenreiniger, maar nog steeds blijft het probleem zich voordoen.

Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft, waar het probleem zit.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

Nelis01 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de acc aan staan ?

asfaltrocker 0

12 jaar

Hallo Asfaltrocker,

Op mijn 900 zit geen Airconditioning, maar wellicht dat je een andere oorzaak kan bedenken?

Nelis01 0

12 jaar

ik zit eraan te denken aan je lucht massa meter
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G...
die wil wel eens storing geven met name wat jij zegt.
het schommelen van je toeren kan meerder factoren hebben en niet alleen je aic klep
nu een tegen vraag slaat hij af bij stationair lopen of alleen maar schommelen.
schommelen kan veel voorkomen omdat het verhaaltje van vuile brandstof tank en je injectoren
maak je injectoren schoon door spul in je tank toe te voegen,is geloof ik ook voor je egr
er is ook een pakket samen gesteld van jb justice en brothers
nee ik verdien niks hier aan ....ik heb wel voor ze gewerkt
http://www.autodelta.nl/brandstof-produc... zie je wat je kunt krijgen van hun maar als je op de link leveranciers klikt kan je zien wie wat waar.
maar ik blijf bij je brandstof injectoren en je luchtmassa meter,,,die is bijna standaardt vuil de saab 9000 heeft er ook veel last van
met name de 2.0 i dat is het zelfde blok. ik heb er een hier gehad met exact het zelfde tot hij helemaal niet meer starte.
na veel speurwerk bdp sencor vervangen ,dat was het niet ,kwam ik uit op het alum blokje die de ontsteking regelt.
zit rechts voor op het binnen scherm...ook wel ontsteking modulle genoemd dit is alleen voor de saab met ontsteking huis de rode is de di cassette die kan je niet testen,als die kapot is,,moet je van iemand effe lenen of die van jou op een andere saab .ook met rode klep
http://media6.marktnet.eu/12252362-f90ba...
MAAR maak eerst je luchtmassa meter maar eens schoon en je egr.
als dat het niet is ,laat maar weten dan zoek ik met je verder

asfaltrocker 0

12 jaar

hier boven is alleen van toepassing op de NIET rode kleppen deksel

asfaltrocker 0

12 jaar

Hallo asfaltrocker,

Ik ben vandaag bezig geweest met het reinigen van mijn luchtmassameter, dit is helaas niet erg goed uitgevallen.
Ik heb de lmm ontdaan van zijn roostertjes, en vervolgens de boel voorzichtig schoon gespoten met remreiniger. Hierna heb ik de boel even schoon gemaakt, en ben bang dat ik met mijn vinger de sensor zelf heb geraakt. Ook heb ik de boel nabehandeld met contactspray, wat waarschijnlijk het component de das om gedaan heeft. Na het terug monteren van de meter, ben ik gaan starten en liep de auto voor ongeveer 2 seconden op +- 1000 toeren, en viel uit. Ook een dot gas mocht niet baten, want het werd simpelweg gewoon stil. Ik vrees dus dat ik op zoek moet naar een goed werkende(gebruikte) luchtmassameter...
Ik houd je op de hoogte van de voorgang!

Nelis01 0

12 jaar

Goed nieuws; heb een 'nieuwe' lmm binnen gekregen via een demontagebedrijf, vandaag gemonteerd, en de 900 loopt als nooit te voren!
Bij een warme motor, zakt het toerental keurig naar de 900 omw/min en blijft daar erg mooi staan!
Het probleem is dus opgelost! :)

Nelis01 0

12 jaar

geweldig nieuws dus.....
gefeliciteert dat je 900 weer perfect is..
ik had zelf een 9000.en ik was ook lid van het saab forum...wie weet als je daar aan meld
of je zoekt iets,
is een leuke info site net als hier
laat maar horen gr thom

asfaltrocker 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 900 of stel zelf een nieuwe vraag.