Ik heb een Saab 900 Injectie (geen turbo) van 1984. Op 310.000 km gekocht en LPG ingebouwd, nu 475.000 km. Al die tijd heb ik het probleem, dat-ie alleen maar goed start als hij een hele tijd gestaan heeft en dan koud is. Als ik hem afzet en weer wil starten (koud of warm) is-ie volledig verzopen! Oplossing: schakelaar in de middenstand, leeg starten en dan met veel gas de schakelaar op LPG zetten. Of voordat ik het contact uit zet, eerst de LPG-schakelaar in de middenstand tot hij afgeslagen is (soms na ruim 5 seconden pas). Soms moet ik hem zelfs eerst op benzine starten en de grote weg op, voordat-ie weer goed op gas rijdt. Dit doet-ie met een nieuwe Renzo-Landi-verdamper, met een Vialle C4 en met twee verschillende tweedehands Renzo-Landis, en zelfs ook met een andere motor die 100.000 km jonger is. Ik heb vanaf 1979 LPG ingebouwd in Saabs met carburateurmotoren en dat probleem nog nooit zo erg gehad. Blijft er nou zoveel gas in dat dikke injectie-spruitstuk achter, dat dat het probleem is? LPG-mengstuk is 35 mm rond, is dat te klein?
Wat kan ik er aan doen? Ontsteking, kleppen, compressie: alles is OK.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb zelf ook weleens zoeen probleem gehad. Het bleek dat de choke van het gascarburateur bleef doorlopen in het begin. De oorzaak was in dit geval de (gereviseerde) gascarburatuet. Hiervan was in de eerste trap het afsluitventiel op verkeerdom gemonteerd, werkte dus niet. Daardoor is de druk op de choke te hoog, en blijft gedurende een tijd doorlopen.
succes Rob.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 900 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar