Saab Saab 900 2.0i: Lpg problemen

Bouwjaar: 1997

Ik heb een G3 installatie (opgewaardeerd van G2), de wagen begon de laatste tijd wat te 'hikken', eergisteren hield de wagen helemaal in op gas. Ik heb een paar keer overgeschakeld naar benzine en terug naar gas, maar het probleem blijft zich voordoen. Hij kan nu niet meer op gas rijden. Een Vialle gasbedrijf heeft er naar gekeken, in eerste instantie hebben ze een zekering gewisseld, maar dat hielp niet. Dan moet het de pomp zijn, zij hij zonder verder veel onderzoek te doen. Kan hij dit zo snel constateren? Wat zou het nog meer kunnen zijn? En zijn technische problemen bijvoorbeeld niet afleesbaar uit het OBD (On Board Diagnostics)? Wie heeft hier ervaring mee of kan mij advies geven? Alvast bedankt!

angelo438

Geplaatst door angelo438 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Saab 900? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Peter Maassen (0), 20 jaar geleden

Dat hikken heb ik een keer met een benzinemotor gehad. In mijn geval lag het probleem in de electronica van de inspuiting. Ik wil daarmee aangeven dat het niet altijd aan de brandstof toevoer (pomp, etc.) hoeft te liggen. Het beste is om bij een Saab-dealer een diagnose via de computer te maken. Zij kunnen de probleem waarschijnlijk uitlezen.



Groet

zaab900 (0), 20 jaar geleden





Ik heb ook een Saab 900 2.0i uit 1997 op gas. Ook ik heb mijn G2 installatie van Vialle laten ombouwen naar G3. Ik heb er nog een tijd zonder problemen mee rond gereden.



Opeens begon mijn auto ook te hikken, en daarna reed hij niet meer op gas, net zoals jij beschrijft.



Toen heb ik de zekering vervangen van de gasinstallatie (achter rechter koplamp na accu). Na 5 minuten knalde weer de zekering eruit.



Onder garantie is er een nieuwe tank in gegaan. (pomp was versleten/kapot, kan niet vervangen worden omdat hij in de tank ingebouwd zit)



Dus klopt exact met jouw verhaal. De gastank is niet goedkoop, dus als het wat anders was dan hadden ze dit natuurlijk nooit vervangen. Er is contact geweest meerdere malen met Vialle.



Heel vervelend dus. Bij mij gebeurde het na 130.000km. Een maat van me heeft een Volvo S40 met een G2 installatie van Vialle. Hij had precies hetzelfde na 175.000km. Het is zeldzaam zeiden ze bij de garage. Valt dus wel mee kwa zeldzaamheid.



Start jouw Saab ook moeilijk op gas? Als de tank helemaal leeg is slaat de motor heel snel aan. Volgens Vialle komt dat doordat de injectoren wat gas lekken in de cilinders. Dan zit er samen met het benzine mengsel een onbrandbaar mengsel in de cilinders. Pas bij 9 seconden gaat Vialle er wat aan doen. Die maat van me met die volvo heeft hetzelfde probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Saab 900 of stel zelf een nieuwe vraag.