Seat Cordoba: abs sensor doormeten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo mijn lampje van de abs blijft branden.Nu heb ik hem uit laten lezen,en blijkt dat abs sensor links
achter defect is.Kan ik hem ook doormeten om zeker te weten dat hij defect is?Of dat hij alleen vervuild is.
En als ik hem evt. vervangt moet ik hem dan ook reseten of gaat het lampje dan vanzelf uit?
m.v.g Marco

mm9

Geplaatst door mm9 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

notuurlijk kan je met de ohm mete de weerstand meten en je vergelijkt gewoon links en rechts met elkaar.
maar dat wil niet altijd zeggen dat al meet je het zelfde de sensor niet stuk kan zijn.
ik zou gewoon de sensor vervangen na controle van de bedrading.
of het uit gat uit zijn eigen na vervanging moet je gewoon proberen je kunt het altijd nog laten wissen als het blijft branden.

groetjes jan.

Hans4040 (295) PRO, 13 jaar geleden

mm9, ik stuur je wat info...

mvg,
Hans.

mm9 (0), 13 jaar geleden

Ik heb de sensor doorgemeten en hij geeft niks aan ,ik heb de andere doorgemeten en die geeft een
waarde van 1000ohm aan.Dus de sensor is echt kapot.
Ga hem laten vervangen,bedankt voor de hulp en tips.

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nou dan ben je nu zeker van de zaak.

groetjes jan.

mm9 (0), 13 jaar geleden

Hallo heb de sensor linksachter laten vervangen,dat koste mij 150 euro.Maar na 4 dagen ging het lampje weer branden,dus ik terug
naar de garage nu bleek de sensor linksvoor kapot te zijn ,balen dus denk gaat me weer 150 euro kosten.
Ben even op internet aan het speuren geweest ,heb er 1 kunnen vinden voor 30 euro,dus besteld en na 1 dag al binnen mooi dus.
Dus zelf maar gaan proberen ,ben ongeveer een uur bezig geweest en na een paar meter rijden ging het lampje uit,gelukt dus,nu dus voor
30 euro klaar, dat scheelt wel even.
Bedankt voor alle info.

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nou hopen dat het zo bliojft.

groetjes jan.

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

je pakt een multimeter zet hem op weerstand steekt de 2 pinnetjes in de abs sensoraansluitingen en dan met je wiel draaien dan moet de waarde veranderen,pulseren.

mm9 (0), 13 jaar geleden

Bij deze sensoren moet je met ohm waarde meten, als de sensor goed is meet je een waarde tussen de 1000 en 1300 ohm.
En dan hoef je niet aan het wiel te draaien.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=robby10030]je pakt een multimeter zet hem op weerstand steekt de 2 pinnetjes in de abs sensoraansluitingen en dan met je wiel draaien dan moet de waarde veranderen,pulseren.[/quote]
robby, ben jij niet in de war met wisselspanning? zo meet ik iig de sensoren door. draaien en wisselspanning meten. correct me if 'm wrong..

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

Maarten zo heb ik al enkele abs sensoren opgespoort die kapot waren ,met ohm meter,als je een analoge hebt zie je duidelijk de wijzer op en neer gaan,is ie kapot doet de meter niks.probeer maar eens.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

oke,bedankt voor de tip! zal het eens proberen

tedkroon (0), 13 jaar geleden

Het is een LDR (light emitting resistance) dat betekent door wisseling van het beeld de weerstand veranderd en dus op je analoge meter een pulsatie te weeg brengt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.