Hallo mijn lampje van de abs blijft branden.Nu heb ik hem uit laten lezen,en blijkt dat abs sensor links
achter defect is.Kan ik hem ook doormeten om zeker te weten dat hij defect is?Of dat hij alleen vervuild is.
En als ik hem evt. vervangt moet ik hem dan ook reseten of gaat het lampje dan vanzelf uit?
m.v.g Marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
notuurlijk kan je met de ohm mete de weerstand meten en je vergelijkt gewoon links en rechts met elkaar.
maar dat wil niet altijd zeggen dat al meet je het zelfde de sensor niet stuk kan zijn.
ik zou gewoon de sensor vervangen na controle van de bedrading.
of het uit gat uit zijn eigen na vervanging moet je gewoon proberen je kunt het altijd nog laten wissen als het blijft branden.
groetjes jan.
mm9, ik stuur je wat info...
mvg,
Hans.
Ik heb de sensor doorgemeten en hij geeft niks aan ,ik heb de andere doorgemeten en die geeft een
waarde van 1000ohm aan.Dus de sensor is echt kapot.
Ga hem laten vervangen,bedankt voor de hulp en tips.
13 jaar
nou dan ben je nu zeker van de zaak.
groetjes jan.
Hallo heb de sensor linksachter laten vervangen,dat koste mij 150 euro.Maar na 4 dagen ging het lampje weer branden,dus ik terug
naar de garage nu bleek de sensor linksvoor kapot te zijn ,balen dus denk gaat me weer 150 euro kosten.
Ben even op internet aan het speuren geweest ,heb er 1 kunnen vinden voor 30 euro,dus besteld en na 1 dag al binnen mooi dus.
Dus zelf maar gaan proberen ,ben ongeveer een uur bezig geweest en na een paar meter rijden ging het lampje uit,gelukt dus,nu dus voor
30 euro klaar, dat scheelt wel even.
Bedankt voor alle info.
13 jaar
nou hopen dat het zo bliojft.
groetjes jan.
je pakt een multimeter zet hem op weerstand steekt de 2 pinnetjes in de abs sensoraansluitingen en dan met je wiel draaien dan moet de waarde veranderen,pulseren.
13 jaar
Bij deze sensoren moet je met ohm waarde meten, als de sensor goed is meet je een waarde tussen de 1000 en 1300 ohm.
En dan hoef je niet aan het wiel te draaien.
13 jaar
[quote=robby10030]je pakt een multimeter zet hem op weerstand steekt de 2 pinnetjes in de abs sensoraansluitingen en dan met je wiel draaien dan moet de waarde veranderen,pulseren.[/quote]
robby, ben jij niet in de war met wisselspanning? zo meet ik iig de sensoren door. draaien en wisselspanning meten. correct me if 'm wrong..
Maarten zo heb ik al enkele abs sensoren opgespoort die kapot waren ,met ohm meter,als je een analoge hebt zie je duidelijk de wijzer op en neer gaan,is ie kapot doet de meter niks.probeer maar eens.
13 jaar
oke,bedankt voor de tip! zal het eens proberen
Het is een LDR (light emitting resistance) dat betekent door wisseling van het beeld de weerstand veranderd en dus op je analoge meter een pulsatie te weeg brengt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar