Begin december kreeg ik plotseling een brandend epc lampje op het dashboard, met als gevolg heeeele trage acceleratie.
Na strompelend naar huis gereden te zijn, kreeg ik na uitlezen de volgende foutcode:
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent
Auto een nacht laten staan, en vervolgens de volgende ochtend gestart. Tot mijn verbazing was de storing weg.
Na een aantal kilometers gereden te hebben kwam toch dezelfde storing terug. Auto stilgezet en opnieuw gestart. storing weer weg. stuk gereden, storing terug. Mijn eerste ingeving was een los contact (aangezien de storing onregelmatig opdook). Contacten gecheckt en gasklep in basisstand gezet. Storing bleef nu weg.
Na 1,5 maand zonder storing gereden te hebben, kwam deze toch uit het niets weer opduiken. Weer net zo onregelmatig als hiervoor. Toch maar nieuwe gaspedaal sensor geplaatst. Storing weg! :)
Nu weer een maand later met nieuwe gaspedaalsensor komt toch dezelfde storing weer terug. En weer net zo onregelmatig en ook onlogisch als dat eerst was.
Ik kan de logica er niet meer in ontdekken. Kabels doorgemeten, contacten gecheckt.. alles in orde.
Wat nu?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch maar even ECU erafgehaald. Was goed schoon en droog vanbinnen, maar de buitenkant heel erg geoxideerd. Buitenkant schoongemaakt en opgeschuurt. Ook het bracket schoongemaakt en opgeschhurt en de massa opnieuw goed vastgezet.
Nu al een week zonder storing gereden. Hoop dat dit nu zo blijft...
is het probleem nog steeds weg of is het terug gekomen?
Het probleem is idd niet weggebleven. Storing kwam en ging op onlogische momenten.
Bleek achteraf de ECU te zijn. Heb deze eraf gehaald, opengeschroefd, print eruitgehaald en de print en behuizing volledig schoongemaakt, met name de onderkant van de behuizing zat vol met schimmel.
Na het schoonmaken de print rondom de behuizing dichtgekit, zodat vocht geen kans meer zou hebben.
Daarna de ECU teruggeplaatst, en ingepakt aan de bovenkant, zodat het vocht er niet van bovenuit in kan komen
Dit is nu ongeveer 2 maanden geleden gebeurd, en sindsdien rijd ik zonder problemen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar