Na de hele dag regen afgeklopen weekend ligt bij deze auto achter de rechtervoorstoel een hele plas water. Zo te zien bij het rechterportier is het rubber op de drempel helemaal vol met water gekomen. Iemand bekent met dit probleem en heeft een idee om het op te lossen? Voor de stoel is het bijna droog, dus lijkt bij het achterste deel van de voorportier weg te komen, want bij het achterportier is het rubber wel droog.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werd deurpaneel vroeger geopend voor herstelling?Afdichtingsstrip beschadigd/fabriek slecht gemonteerd?Deurbekleding verwijderen en auto aan buitenkant bewateren.In wagen met lamp controleren,maar dat weet je wel.M vr gr Peter
Zeker weten dat de interieurfilterbak goed afdicht? Soms loop je een ongeluk te zoeken bij rechtsachter terwijl de lekkage RV blijkt te zijn.
Portierafwatering kun je makkelijk bekijken door met geopend portier een gieter water langs de portierruit te laten lopen. Het water hoort dan door de afwateringsgaatjes eruit te lopen. Anders idd het folie in de portierbak controleren. Gaatjes niet verstopt?
Het is een 4 deurs?
Gaatje niet verstopt, en interieurfilter kan inderdaad ook, maar dat gaan we komende week checken. Blijft wel vreemd dat het voor de stoel droog is en achter een zwembad. Inderdaad een 4 (5) drs hatchback. lijkt toch dat het uit het portier komt en het water over de drempelafdcichting loopt. Misschien was dat een gekent probleem bij dit type Seat?
Komt voor bij wagens van de VAG groep,met metalen deurplaat.Afdichtstrip in fabriek niet goed gemonteerd.Boutjes onderaan losdraaien en opening opspuiten met kit,boutjes vast.M vr gr Peter
[quote=auto-peter]Komt voor bij wagens van de VAG groep,met metalen deurplaat.Afdichtstrip in fabriek niet goed gemonteerd.Boutjes onderaan losdraaien en opening opspuiten met kit,boutjes vast.M vr gr Peter[/quote]
Neeee niet de boutjes lodraaien en afkitten!!! Gewoon laten zitten. De rand eromheen goed schoonmaken en droogblazen. Doormiddel van een wat flexibele kit (wij gebruiken sikaflex 221) van halvewege de deurplaat tot de andere kant afkitten en vervolgens met je vinger hem netjes afstrijken. Tijdje laten drogen en dan pas de deurplaten erop monteren.
Advies om alle deuren te doen. Ben je daar gelijk vanaf. Voordeel is als je er gewoon langs kit dat je de deurplaat makkelijk kan demonteren als er een raammechaniek defect gaat en dat gebeurt ook nog weleens. Je snijdt hem heel makkelijk los en bij monteren een klein beetje kit en hij is weer dicht.
Sommige kitten heel die deurplaat af. Is echt niet nodig en kan voor veel ergenis zorgen als ie eens los moet. Zag pas geleden ook iemand die ze deurplaat gekit had. Wat een zooitje was dat zeg. Nergens voor nodig.
Kan allebei. Peter heeft het ook alleen over de ONDERSTE boutjes.
Op zich wel wat voor te zeggen indien je nadenkt over water en temperaturen beneden 0 graden....
16 jaar
Alle Portierplaten Demonteren. Ijzeren Afdek Plaat Losnemen. Bovenste 2 Maar Iets Losdraaien. Plaat Zo'n 5 Cm Naar Voren Halen Aan Onderzijde. Kneedkit -blijft Flexibel- Op Strip Tussen Monteren Langs Onderzijde En Ong. 15 Cm Naar Boven
Wel Alle Portieren Doen!!! Ze Hebben Er Allemaal Last Van
Hebben jullie advies opgevolgd en inderdaad was het duidelijk zichtbaar dat bij alle deuren er vanaf de metalen plaat water spoortjes zichtbaar waren. Alles afgekit en nu even wachten op weer een grote stortbui, maar ik ben er gerust op dat het is opgelost.
Thx again, Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar