close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Auto houd in en nog wat probleempjes

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 110 PK

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Seat Leon gekocht. Deze auto houd enorm in. Het lijkt wel of de auto 90 pk heeft en geen 140 pk (OBD2 getuned).
Ik heb de stekker van de luchtmassameter er een keer vanaf getrokken omdat deze vaker kapot gaan.
Toen ik dit deed reed de auto als een SDI dus het maakte wel degelijk een groot verschil.
Wat kan het probleem zijn?

Mijn storingslampje brand helemaal niet. Ook niet bij het op contact zetten. Zal de vorige eigenaar dit lampje eruit hebben gehaald of zijn er meerdere oorzaken hiervoor mogelijk?

Waar ik ook last van het is dat mijn mistlampen voor continue blijven branden als ik het licht aanzet. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Jongens, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt voor de reacties!!! :-)

gr Michel

Geplaatst door

Michel080680 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het lampje niet brandt bij op contact zetten dan is het kapot of verwijderd.
Dat laatste zou niet veel goeds voorspellen.
Kan natuurlijk zijn dat de zogenaamde "tuning" de boel slechter maakt dan origineel als het niet professioneel gedaan is.

Eerst maar eens foutcodes uitlezen en live data bekijken tijdens het rijden.
Vooral gewenste en werkelijke luchthoeveelheid, turbodruk en diesel brandstofdruk.

oldford 0
badge

13 jaar

Afgelopen weekend hebben we de auto op de brug gehad. We hebben foutcodes uitgelezen en die stonden er niet in. We hebben de timing van de brandstofpomp gecontroleerd en die was ook goed.

Het enige wat volgens mij nog rest is de orginele software er weer op laten zetten en dat de auto dus niet goed OBDII gechipt is.

To be continued.

gr Michel

Michel080680 0

13 jaar

Afgelopen vrijdag is de orginele software er weer opgezet. Nu rijdt de auto al beter en iets vlotter als een 110pk versie. Deze week laat ik de auto chippen naar 140pk en moet ik wel degelijk verschil merken.

Ik heb overigens de lampen maar uit de mistlampen gehaald. Ik vermoed trouwens dat de schakelaar kapot is. Hoe haal ik de schakelaar er trouwens uit?

gr Michel

Michel080680 0

13 jaar

Is er nooit zwarte rook uit je uitlaat gekomen toen je de auto had gechipt en
toen je ging door trappen ik heb precies het zelfde probleem nu hij geeft we'll kracht maar niet asl hoe die was toen ik hem had gechipt

supermann 0

13 jaar

Uit bijna elke TDI komt er een zwart rookpluimpje bij het starten. Mijn auto rijdt nu als een beest met 140 pk en moet je dit zeker gaan merken. Wellicht moet je eerst de orginele software erop laten zetten en daarna chippen. Ik heb dit 's-Heerenberg gedaan (ff googlen met "chiptuning s heerenberg, want je mag geen reclame maken). Deze hebben erg lage kosten (kost je €225) en hebben veel expertise in huis. Waar je altijd op moet letten is dat je auto alleen software matig gechipt moet worden en niet met een zwarte box die je ertussen moet klikken. Op die manier fop je de motor omdat deze aangeeft dat de motor koud is waardoor die dus alleen maar meer brandstof inspuit. Is zeker niet aan te raden en dat zou ook een reden kunnen zijn van de zwarte rook. Laat mij maar weten of het is gelukt.......

Michel080680 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.