close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo: auto houdt in garage meldt ecu moet 5 volt hebben is 3 tot 9 vol

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Dit probleem speelt al een tijdje. Ik heb mijn auto destijds naar een garage gehad en deze heeft de slang naar het luchtfilter vervangen. Hierna liep de auto zeer slecht. Stotteren en inhouden. Gasklephuis gereinigd maar niets hielp. Plots was het probleem ook weer weg. Nu was het probleem weer aanwezig en omdat de auto naar de keuring moest heb ik direct gevraagd om de auto uit te lezen en het stotteren te verhelpen. Bleek dat gasklephuis nu was versleten. Hiervoor is een andere geplaatst opnieuw ingeregeld. Mij was verteld dat hij nu soepel liep maar toch nog inhield. na ermee te rijden dacht ik inderdaad dat het probleem was verholpen.Maar na een aantal minuten ging hij weer inhouden en stotteren. Baal Baal....De garage vertelde me dat de computer een spanning moet afgeven van 5 volt. De computer geeft nu een spanning van 3 tot 9 volt. Dit wordt me verteld. Grote kans dat het probleem dan is verholpen. Plan is nu om ervoor te zorgen dat de computer weer 5 volt geeft. Maar is dit het probleem want de auto rijdt de eerste 5 minuten goed en daarna weer stotteren. Het repareren kost 200 euro maar vind het zo spijtig dat dit opnieuw het probleem niet oplost. kan het zijn dat relais 30 defect is? voedingsrelais?

Nu vanmorgen (probleem stotteren en inhouden bij warme motor nog steeds aanwerzig) valt tijdens rijden motor plots stil en bokt langzaam verder. Na lang starten sloeg de motor weer aan en geeft nu steeds gas bij. Als ik de koppeling intrap gaat de toeren zelfs na 4000 toeren en dan weer naar 1000. De auto stottert dan wel maar houdt niet in. Kan de halgever of nokkenassensor of iets dergelijks of is dit hetzelfde? het probleem geven? Ik zag dit probleem meerdere keren voorbij komen maar nog steeds geen oplossing

Geplaatst door

klaas boskers (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beetje erg vaag verhaal, maar goed.
De motorcomputer moet inderdaad een spanning afgeven van 5 volt.
Die wordt gebruikt als voedingsspanning voor een aantal sensoren - b.v. gasklep positie sensor.
Als er door kortsluiting (in bedrading of intern in een sensor) te veel stroom wordt verbruikt dan daalt het voltage. Dat gebeurt wel meer en ook bij andere merken.

Alleen heb ik nog nooit gezien dat er een hogere spanning dan 5 volt uit komt.
Alles kan, dus stel er is ergens in een kabelboom een kortsluiting met een draad waar 12 volt op staat.
Dan ben ik wel bang dat er een aantal onderdelen defect zullen zijn als gevolg van een te hoge voedingsspanning. Motorcomputer, gasklep positie sensor, map-sensor, etc. etc.

En dan zou bij jouw auto tegelijk allebei deze problemen aanwezig zijn?
En een kortsluiting naar massa En een kortsluiting naar 12 volt? Dan zou er wel ergens rook uit moeten komen.

Alleen effe de ecu repareren gaat dit niet oplossen. Dat wordt zoeken en meten in de kabelboom/sensoren.
Of er is iets totaal anders aan de hand. Misschien een 2nd opinion bij een dealer/goede universeel vragen?

oldford 0
badge

12 jaar

Okay snap je verhaal....Maar stel dat de ecu gewoon goed is. De auto gaat pas inhouden als ik er 5 minuten mee heb gereden. Ik denk dan als leek als er een storing in de ecu is dan zal dit toch direct zichtbaar moeten zijn? Of is dat te voorbarig. In elk geval houdt de auto behoorlijk in en er komen geen storingsmeldingen. Hier op de site las ik iets over een voedingsrelais. Ook las ik iets over een egr klep......... Dus kort gezegd de gasklephuis is vervangen maar de auto houdt nog steeds in en stottert enorm. dit pas na 5 minuten en wanneer motor warm is start deze ook slechter.

klaas boskers 0

12 jaar

Ben nog druk bezig met zoeken. Ik lees veel over het vervangen van de halgever. Het begint me nu echt wel te irriteren. Wanneer de motor koud is geen problemen alleen maar bij warm weer. De motor houdt in en begint te stotteren wie kan me helpen

klaas boskers 0

12 jaar

Mijn probleem is opgelost. Na taloze garages te hebben gevraagd heeft Marcel hoetjer te Stadskanaal mijn probleem grotendeels opgelost.
Bleek inderdaad dat de nokkenas sensor stuk was. Tevens de krukassensor is defect maar omdat we op vakantie gingen heeft hij alleen de nokkenassensor vervangen en auto rijdt weer als een zonnetje. Blijkt dat tot 4500 rpm de nokkenas de boel in de gaten houdt en daarna de krukassensor. Ik kon hier prima mee rijden alleen niet boven de 4500 rpm want dan gaat is een klein beetje inhouden. Niet eens merkbaar. Andere garages wilden mijn gasklep huis ook weer vernieuwen wat ook weer hoge kosten met zich mee brengt. En ook nog niet eens helpt.

klaas boskers 0

12 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.