Vorige week viel plots tijdens rijden alles uit de motor bleef wel aan, enige dagen later was de accu na 1 a 2 minuten stilstaan leeg. De digitale benzinemeter (die op de computer werkt, deze zit in het middenconsole) loopt op naar zijn max? 2000 km en sinds kort slaat de toerenteller op hol en begint het olielampje sporadisch te piepen en branden.
Ik heb hier al gelezen dat er in de kabels naar de dynamo eventueel een breuk in zou kunnen zitten dit gaan we morgen ook even nakijken. Maar dit verklaart niet de andere klachten. Zou het kunnen betekenen dat de dynamo aan eind raakt???
Ik weet niet of het enig verband met elkaar heeft maar de toerenteller doet raar sinds de accu leeg was en het olielampje is nu opeens begonnen.
De benzinemeter spoort al langer niet. Kan dit alles een verband hebben of zijn er meerdere dingen aan de hand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk is het instrumentenpaneel zelf kapot..vandaar ook de storingen met toerenteller, olielampje, km teller, benzine meter..
Je kan hem eventueel eens laten uitlezen.
Het probleem van een lege accu kan meerdere oorzaken hebben, denk aan een slechte accu, lekspanning, dynamo, bedrading e.d.
Meet eens de spanning van de accu en noteer dat, laat iemand de auto starten en kijk hoeveel het voltage zakt tijdens het starten, laat de motor lopen en meet nogmaals op de accu, nu zie je de laadspanning..
Maar een digitale benzinemeter in het middenconsole ??
Dat zou kunnen alleen de kilometerteller doet het wel goed en de gewone benzinemeter werkt ook gewoon. Met de digatele benzinmeter in het middenconsole bedoel ik de benzinemeter op de computer die aangeeft hoeveel kilometer er nog gereden kan worden.
Ik heb het idee dat als ik te veel dingen tegelijk gebruik (blazer hoog, lichten en radio) de toerenteller dan alleen begint te springen daarom dacht ik dat het iets met de dynamo moest zijn. '
We waren van plan een nieuwe accu aan te schaffen alleen we weten nu dus niet zeker of het aan de accu of de dynamo zal liggen.
Maar de spanning kunnen we inderdaad zowiezo wel even doormeten alleen hebben we daar nu niet de middelen voor dus dat zal morgen moeten.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
15 jaar
Vandaag de accu door laten meten en het bleek niet aan de dynamo te liggen maar aan de accu. Dus nieuwe accu erin gezet en hopen dat het nu goed is.
15 jaar
Indien hij die kuren doet als de motor loopt, zal dat waarschijnlijk niet aan de accu liggen, het slechte starten of het snel leeg raken van de accu zal nu verholpen zijn.
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar