hallo allemaal,
vandaag viel me auto opeens uit dacht dat ik hem in zijn 3 had gedaan inplaats zijn 1 maar dat zat goed,
zelfs na doorstarten wou hij niet aan gaan. toevalig weet ik dat een golf v een pomp in de tank heeft en aangezien deze auto het zelfde princiepe is heb ik me achterbank eruit gehaald ,en toen ik een klap op me pomp had gegeven sloeg hij wel effe aan liep 10 seconde en viel weer uit heel veel blauwe rook uit me uitlaat .
maar nu is de vraag is me pomp in me tank stuk of was het gewoon stom geluk dat hij eventjes aansloeg , en is zo een pomp apart gezekerd zoja waar zit de zekering?
mvg othman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zekering F41 en een relais, onder het dashboard
beste hans ,
ik kon de zekering die jij opgaf niet vinden na enig speurwerk in me boekjes kwam ik erachter dat het zekering 14 is , maar die is heel.
ik heb gemeten met een simpel spaningszoekertje die ik normaal gebruik om zekeringen door te meten maar krijg geen spaning op de pomp.
en als ik nu een klap geef op de pomp geeft de auto nog steeds geen kik.
heb ik kortsluiting gemaakt met meten? of moet ik echt een multiemeter hebben
of zal ik gewoon de een nieuwe pomp erin zetten en kijken wat hij doet.
mvg othman
12 jaar
Als je geen spanning krijgt bij de pomp, helpt een nieuwe pomp ook niet. Die gaat ook niet werken dan.
Je zult het pomprelais moeten zoeken en kijken of die aangestuurd wordt en/of de spanning wel wegstuurt richting pomp.
beste mod,
me pomp releeail is 109 was ik achter en heb net gekeken of ik hem voel tikken maar die werkt gewoon het schijnt ook als me pomp releai niet zou werken dan gaat me gloeilampje niet aan maar die gaat gewoon aan dus dat kan ik wel uitsluiten kan ik gewoon met een accu ernaast effe spanning zetten op me pomp om te kijken of die werkt want als dat zo is is het ergens een draadbreuk
zit de zekering voor het relai of na het relai?
mvg othman
12 jaar
[quote=othman]en heb net gekeken of ik hem voel tikken maar die werkt gewoon het schijnt ook als me pomp releai niet zou werken dan gaat me gloeilampje niet aan maar die gaat gewoon aan dus dat kan ik wel uitsluiten[/quote]
Dat zegt nog niks. De vraag is of er spanning weggaat vanaf dat relais richting pomp. Tikken zegt niks. Meten=weten en de rest is gissen. Het gloeilampje kan op een andere aansluiting zitten.
Je kunt inderdaad even met een losse accu spanning geven op de pomp om te kijken of deze dan wel wil werken. Uiteraard wel op de juiste manier aansluiten v.w.b. + en -
hey mod ,
allereerst bedankt voor je snelle reactie,
ik bestel morgen gewoon een nieuw relais weet ik zeker dat dat goed is en met de booster ernaast 2 kabels op de pomp zetten.
vertel gelijk hoe het is gegaan maar hoe Zit het met de zekering zit die voor het relais of erna.
mvg othman
12 jaar
Dat weet ik zo niet.
oke bedankt mod morgen effe een multie meter van werk lenen en een nieuw relais erin knalle en dan duimen vertel wel hoe het is gegaan
12 jaar
beste meedenkers,
zo vandaag gemeten met de multimeter en geen spanning op de pomp de massa is goed en als ik spanning van de zekering van de pmp haal en direct 2draadjes maak naar de pomp hoor je hem gelijk al zuigen dus me pomp is goed(stukje mee gereden en rijdt dan prima)
uitgelezen en 0fouten staan erin.
nu is mijn vraag hem ik wel het goeie relais met relais 109?
en wat kan het nog meer zijn sta met me rug tegen de muur
mvg othman
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar