Seat Toledo: co is 7% stationair op lpg. LPG G3 AG installatie

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Hoi,

Mijn auto is afgekeurd voor de apk omdat het co op lpg veels te hoog is 7%.
Het co op benzine is goed 0,2%.
Het vreemde is dat als de auto stationair op lpg loopt 7% is maar als je dan de airco aanzet het co zakt naar 0,2% [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfu...[/img]
Het co op lpg bij verhoogt toerental is ook goed 0,3%.
wat hebben we al gedaan:
motor uitgelezen- stonden geen storingen in.
Lambda sensor vervangen - geen verbetering.
Stationair motortje op de verdamper losgemaakt en schoongemaakt - geen verbetering.(was ook niet echt vuil)
Signaal gemeten van de lambda sensor op de zwarte draad met een kastje(geen idee hoe dat kastje heet) maar heeft 3 lampjes namelijk arm - 1 - rijk.
Stationair geeft ie op lpg arm aan maar dat kan eigenlijk niet want het co is 7%. Hier gaat dus iets verkeerd. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfu...[/img]
Bij verhoogd toerental wisselt het snel tussen arm-1- en rijk dus dan regelt ie het wel en co zakt dan ook.
De auto rijd goed op lpg en benzine en ook stationair op lpg en benzine loopt de motor goed,op het co stationair na dan natuurlijk.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

De lpg installatie is van AG, verdamper type is DGC.
Foto geleend van het forum hier maar deze verdamper heb ik ook .
Wat is eigenlijk het bovenste onderdeel op de verdamper,een afsluiter?

Heeft iemand toevallig een electrisch schema voor de lpg installatie.

[img]http://img265.imageshack.us/img265/8045/...[/img]

Rich@rd--

Geplaatst door Rich@rd-- (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Rich@rd-- (0), 14 jaar geleden

Kan het aan de temp.sensor liggen?

De temperatuur meter komt namelijk amper uit de hoek tijdens normaal rijden,tijdens langzaam/file rijden loopt de meter wel op en de vin slaat dan ook gewoon aan.
Als je dan weer harder gaat rijden zakt de temperatuur meter weer naar beneden.
De waterpomp en thermostaat zijn pas vervangen.
Tijdens het uitlezen gaf ie als temperatuur 80 gr aan en dat lijkt me dan toch niet verkeerd.
Eigenlijk geeft de temperatuur meter niet de goede waarde aan terwijl de motor wel warm is.
Zou dat invloed hebben met stationair draaiende motor en het co ?

En ik ben nog steeds op zoek naar een elektrisch schema voor de lpg installatie,op internet heb ik helaas niks kunnen vinden.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Dat zou heel goed het probleem kunnen zijn, want jouw verdamper is ook in het koelsysteem opgenomen.
Die komt dus niet op temp.
Ik zou de thermostaat eens vervangen en dan kijken of tie wel uit de hoek komt.

Rich@rd-- (0), 14 jaar geleden

[quote=primera p11]Dat zou heel goed het probleem kunnen zijn, want jouw verdamper is ook in het koelsysteem opgenomen.
Die komt dus niet op temp.
Ik zou de thermostaat eens vervangen en dan kijken of tie wel uit de hoek komt.[/quote]
De waterpomp en thermostaat zijn pas vervangen en dat gaf geen verbetering.
De water tempratuur tijdens uitlezen was 80 gr. dat is volgens mij niet verkeerd alleen de meter geeft het niet goed aan.

Rich@rd-- (0), 14 jaar geleden

De temp.sensor is vervangen,temp geeft nu wel goed aan maar geen verbetering in het co.
Zoals ik in de eerste poste melde dat het co naar beneden gaat als de airco aanstaat werkt nu ook niet meer co blijft hoog(en geen idee waarom het niet meer werkt).
Verdamper vervangen,maakt niks uit co blijft heel hoog stationair.
Motor op lpg gestart,luchtfilter boven op los gehaald en daar lag een klein beetje benzine op (ik denk dat het de benzine afsluiter is)
dat schoongemaakt maar langzaam aan komt er weer benzine op te liggen.
Dus wij dachten,dubbel mengsel waardoor co te hoog is,zekering van benzine pomp eruit gehaald maar helaas maakt allemaal niks uit.
We hebben nu als noodoplossing op de slang vanaf de verdamper naar de single point injector een klem gezet en aangedraait en op die manier
gaat het co wel naar ongeveer 0,2% co (en kan ie apk afgemeld worden) alleen houd de auto nu wel in maar dat is logisch.
Eigenlijk is het wel heel vreemd dat op deze manier het co wel naar beneden gaat.
Zoals je het vroeger met een gewone carburateur had stelde je met verhoogd toerental het co in de toevoer slang en het stationair in de verdamper.
Eigenlijk kan het dus niet wat we gedaan hebben maarja in de praktijk werkt het dus wel.
Ga volgende week langs een gasspecialist om het lpg systeem uit te laten lezen/opnieuw inleren in de hoop dat dat iets oplevert.(zonder de klem erop natuurlijk).

Blijft de benzine pomp eigenlijk draaien als de auto op lpg staat??

[url=http://img44.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img44.imageshack.us/img44/1705/ca...[/img][/url]

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Ja, de B-pomp blijft draaien.
Heb ik altijd vreemd gevonden, maar was bij alle verschillende installaties die ik gehad heb zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.