Seat Toledo: stottert af en toe op lpg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 ltr - 74 kw

Hallo

Wie weet wat het kan zijn.

Ik heb een seat teoledo1 1.6 ltr bouwjaar 1999 op lpg , als ik ergens tussen de 100 km en 120 km rijd dan is het zo dat de auto af en toe begint te stotteren als ik iets zachter of harder ga rijden dan gaat het weer weg.


alvast bedankt

ron62

Geplaatst door ron62 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Doet hij dit ook als je alleen op benzine rijd ?

Gr Stefan

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Is de installatie van AG met DGI injector waarschijnlijk.

ron62 (0), 14 jaar geleden

.

ron62 (0), 14 jaar geleden

ja het is een AG installatie met inderdaad een DGI injector is dat een bekend iets , is daar wat aan te doen

gr ron


[quote=primera p11]Is de installatie van AG met DGI injector waarschijnlijk.[/quote]

ron62 (0), 14 jaar geleden

Hoi stefan ,

op benzine rijd die goed het is alleen op gas

gr ron



[quote=stefan84]Doet hij dit ook als je alleen op benzine rijd ?

Gr Stefan[/quote]

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Dan is het naar alle waarschijnlijkheid de injector.
Daar is heel moeilijk aan te komen en kost een lieve duit.
Vaak word geadviseerd om de installatie om te bouwen,kost 1000 euro.
Gebruik de zoek functie maar eens en je zult genoeg vinden.
laat in ieder geval even naar de installatie kijken en een diagnose stellen.
Het kan uiteraard ook wat anders zijn.

ron62 (0), 14 jaar geleden

Is het niet mogenlijk om de injector te laten reviseren??

gr ron


[quote=primera p11]Dan is het naar alle waarschijnlijkheid de injector.
Daar is heel moeilijk aan te komen en kost een lieve duit.
Vaak word geadviseerd om de installatie om te bouwen,kost 1000 euro.
Gebruik de zoek functie maar eens en je zult genoeg vinden.
laat in ieder geval even naar de installatie kijken en een diagnose stellen.
Het kan uiteraard ook wat anders zijn.[/quote]

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Ja, er zijn ook gereviseerde te koop.
Volgens mij is het alleen nog maar revisie wat er te krijgen is.
Maar eerst een diagnose laten stellen.

ron62 (0), 14 jaar geleden

Ja ik zal eerst en diagnose laten stellen ik heb pas tijd over een paar weken maar als ik dat gedaan heb laat ik het weten wat er uit gekomen is

nogmaals bedankt

ron

[quote=primera p11]Ja, er zijn ook gereviseerde te koop.
Volgens mij is het alleen nog maar revisie wat er te krijgen is.
Maar eerst een diagnose laten stellen.[/quote]

Fjj (0), 14 jaar geleden

Ron,

Je kan ook zelf controleren of je dgi injector nog goed is als je handig bent. Dit doe je door deze los te halen en wel door de grote dikke lpg toevoer hiernaar toe los te nemen en aan de andere zijde de flens bevestigd(waar de 4 slangetjes aangesloten zijn) met 2 schroeven los te nemen. Dus niet de slangetjes loshalen, want die zitten met een soort knel slangenklem vast.
De 2 elektrische stekkertjes losnemen en je kan hem nu verwijderen.
Als je nu met je mond blaast op de dikke invoer, dan mag deze geen lucht doorlaten. Zowel, dan is de kans zeer groot dat het membraan lekt en deze vervangen moet worden.

Membraan is vlg. mij niet te krijgen. Zelf maken is wel mogelijk.
Ik had zelfde probleem en bleek lekkende membraan in dgi injector. Een nieuwe membraan gemaakt van binnenband fiets met de buitenmaat rond 22. binnenmaat rond 8 en een dikte van ca. 0,6 mm. Dit moet wel zorgvuldig gedaan worden met holpijpjes. Eventueel wil ik het je leveren tegen €10.
Membraan zit aan de plunjer onder de bronzen ring. Het is dus niet de rubberen afdichtingsring op de plunjer die aan de bovenzijde zit.
Dgi injector uit elkaar halen en de plunjer daarin er uit halen. De plunjerkop losschroeven, door in het gat van de kop een 2,5 inbussleutel te plaatsen en in het dwarsgat een 1,5mm inbusleutel plaatsen om daarna de kop linksom los te draaien met de 2,5 mm inbussleutel.
Eventueel kan ik je een foto sturen hoe het er uit ziet. Bij mij werkt deze oplossing al meer dan 5 maanden ofwel 12000 km.

Na montage controleren of het goed afdicht, door te blazen op de LPG ingang.

Vr.gr. Fjj

ron62 (0), 14 jaar geleden

Hoi FJJ

Bedankt voor je reactie het duurde ff voor ik terug mail mar ja vakantie he :-) , maar het gestotter is nog minimaal bij mij en ik ben bang als ik de injector open ga maken en de dingen doe die jij zei om te testen of het membraam nog goed is en het terug ga plaatsen dat ik het erger maak dat het op dit moment is maar mocht het gestotter erger worden dan zal ik zeker je advies opvolgen. Als het zo ver komt heb je best kans dat ik je nog even mail

Gr Ron

[quote=Fjj]Ron,

Je kan ook zelf controleren of je dgi injector nog goed is als je handig bent. Dit doe je door deze los te halen en wel door de grote dikke lpg toevoer hiernaar toe los te nemen en aan de andere zijde de flens bevestigd(waar de 4 slangetjes aangesloten zijn) met 2 schroeven los te nemen. Dus niet de slangetjes loshalen, want die zitten met een soort knel slangenklem vast.
De 2 elektrische stekkertjes losnemen en je kan hem nu verwijderen.
Als je nu met je mond blaast op de dikke invoer, dan mag deze geen lucht doorlaten. Zowel, dan is de kans zeer groot dat het membraan lekt en deze vervangen moet worden.

Membraan is vlg. mij niet te krijgen. Zelf maken is wel mogelijk.
Ik had zelfde probleem en bleek lekkende membraan in dgi injector. Een nieuwe membraan gemaakt van binnenband fiets met de buitenmaat rond 22. binnenmaat rond 8 en een dikte van ca. 0,6 mm. Dit moet wel zorgvuldig gedaan worden met holpijpjes. Eventueel wil ik het je leveren tegen €10.
Membraan zit aan de plunjer onder de bronzen ring. Het is dus niet de rubberen afdichtingsring op de plunjer die aan de bovenzijde zit.
Dgi injector uit elkaar halen en de plunjer daarin er uit halen. De plunjerkop losschroeven, door in het gat van de kop een 2,5 inbussleutel te plaatsen en in het dwarsgat een 1,5mm inbusleutel plaatsen om daarna de kop linksom los te draaien met de 2,5 mm inbussleutel.
Eventueel kan ik je een foto sturen hoe het er uit ziet. Bij mij werkt deze oplossing al meer dan 5 maanden ofwel 12000 km.

Na montage controleren of het goed afdicht, door te blazen op de LPG ingang.

Vr.gr. Fjj[/quote]

VG392 (0), 14 jaar geleden

Beste forumleden,

AG DGI injectoren zijn wel weer te repareren/reviseren ;
Voordat de mensen onnodig bakken geld uit gaan geven voor een nieuwe gasinstallatie of de installatie domweg laten verwijderen.
Aangezien er geen reclame mag worden gemaakt voor diensten en / of onderdelen, info via e-mail.

Groeten,

Kees

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.