auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Ibiza: CO te hoog, iets te hoog stationair en afslaan bij afremmen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ABU

Deze auto is APK afgekeurd omdat het CO te hoog zou zijn, 8%.
Verder loopt ie stationair te hoog, ca 1100 toeren en slaat soms af bij afremmen.
De volgende foutcode's heb ik uitgelezen:

Control Module Part Number: 032 906 026 F
Component and/or Version: 1,6l R4 MONO 1.2.3 D71
Software Coding: PMC 01
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
27-00 - Implausible Signal
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-10 - No Signal - Intermittent

Wanneer ik ze wis komen ze weer terug, de 2e keer kwam er ook de lambdasonde bij.
Zouden al deze sensoren defect zijn? Lijkt mij beetje vreemd allemaal in een keer.
Iemand een idee?
Ik weet dat het co en stationair niet afstelbaar is bij deze motoren.
Is het mogelijk, en zo ja hoe, de lamdasonde met vagcom te testen?

PS de hallgever is logisch omdat de motor niet liep.

Oh ja, de snelheidsmeter doet het wel, maar hij telt er geen meter bij op.

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou denk ik uit gaan van een defect gasklephuis,de storing g40 is zeker weg als je hem uit leest met draaiende motor?

ricky 10
badge

16 jaar

Het gasklephuis compleet of alleen de gaskleplichter, wat hij ook als foutcode aangeeft?
Ik weet wel dat die last van koolafzetting hebben maar dat is niet het geval hier.
Komt het vaak voor dat deze defect raken?
Hallgever is idd weg als motor loopt.
Gasklephuis uit elkaar gehad, is brandschoon.

Foutcode 282 bleef terug komen, stationairregelaar vervangen, zelfde probleem. Ook fout 282 bleef terugkomen, soms samen met 516 (nullastschakelaar). Zou het aan de computer kunnen liggen? Ga nu eerst maar eens alle massaaansluitingen schoonmaken en kabelboom controleren. Iemand nog een ander idee? De stationairregelaar is met 6 aansluitingen, de meeste in omloop hebben er 4, maar bij de dealer zei men al dat het bij de 1.6 ABU motor een uitzondering is.

Ligt toch aan de regelaar, er zit een stelschroef bij de nieuwe, dus ik ga ervanuit dat je iets moet afstellen. Echter hoe het in autodata staat lukt het niet. Kan iemand mij vertellen hoe je dit moet doen?
Auto slaat niet meer af en loopt ook veel beter stationair nu. Kun je met die stelschroef soms het stationair afstellen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.