Seat Cordoba: Cordoba gekocht op terug weg kapt hij ermee en niet meer starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Zelf de monteurs weten geen raad meer..Even in het kort heel het verhaal..Ik had net mijn auto gekocht van een partukulier.Link voeg ik aan het einde even toe..Op de terug weg naar huis..Stopte die er een x mee..en toen starte die gewoon stond in de file toen..Nadat we bij de Burger King wat gegeten hadden gingen we weer verder.File was stuk minder..Half uur later kapte die er helemaal mee..Deed niks meer..Draaide rond maar sloeg niet aan..
(het hele drama op de snelweg bespaar ik maar)

Dit is nu 3 weken geleden..Hij staat nog steeds bij de garage en komen er niet uit wat het is..Alles nagekeken..De nodige dingen vervangen wat ook enigsinds met het starten te maken heeft..

6 verschillende monteurs gekeken.Mijn laatste hoop is woe avonde..Dan komt er een Seat speacialist kijken..Als die er niet uit komt houd het op..

Is echt een drama..Via deze weg hoop ik dat misschien iemand me een tip kan geven of misschien eerder gehoord heb wat ik aan de garage door kan geven..Dit is de advertentie van de auto..Zodat iedereen hem even kan zienvan hoe of wat..



Van deze mensen hebk hem dus gekocht...

rockabilla

Geplaatst door rockabilla (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

Een auto die niet aan wilt slaan lijkt mij niet al te moeilijke kwestie, maar goed....makkelijk gezegd vanaf een PC.

Tsja....
- heeft ie een vonk en ook een goeie vonk. Dus zo 25KV bij los genomen bobinekabel.
- Worden injectoren goed aangestuurd
- zit er goeie brandstof in (verkeerd getankt of zeer slechte kwaliteit)
- heeft ie wel brandstofdruk
- blijft tijdens starten en rijden er wel spanning op de ECU staan.
- uitlaat niet mega verstopt


Kortom dit zijn ff een paar voorbeelden die je als monteur met juiste kennis en apparatuur zo kan checken.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

nieuwe bobine ed
dus auto verkocht wegens onvindbaar probleem
(HEEFT) altijd prima gereden
dan had je al wat kunnen voelen

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ik denk ook dat tie daarom is weg gedaan.
Of de ecu naar de knoppen en niet meer in een andere investeren.

blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden

als je alles al hebt vervangen en hij het nog niet doet dan zou ik toch ook aan de ECU gaan denken.
deze is nog open te maken waarna je hem kan controleren op evt. corrosie (komt wel vaker voor)

mocht dit het geval zijn... dan zit e rniet veel anders op dan hem te vervangen.


mvg

alexander242 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=blijegeit]als je alles al hebt vervangen en hij het nog niet doet dan zou ik toch ook aan de ECU gaan denken.
deze is nog open te maken waarna je hem kan controleren op evt. corrosie (komt wel vaker voor)

mocht dit het geval zijn... dan zit e rniet veel anders op dan hem te vervangen.


mvg[/quote]
Waarom vervangen als je met de juiste kennis en apparatuur gewoon alles kan nameten.

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=alexander242][quote=blijegeit]als je alles al hebt vervangen en hij het nog niet doet dan zou ik toch ook aan de ECU gaan denken.
deze is nog open te maken waarna je hem kan controleren op evt. corrosie (komt wel vaker voor)

mocht dit het geval zijn... dan zit e rniet veel anders op dan hem te vervangen.


mvg[/quote]
Waarom vervangen als je met de juiste kennis en apparatuur gewoon alles kan nameten.[/quote]
Tussen de zaak doormeten, en de zaak gerepareerd hebben zit nogal een groot gat.

Indien daadwerkelijk de print gecorodeerd is, wat wel vaker voorkomt, wens ik je veel succes met het REPAREREN ervan. uiteindelijk is het beter een nieuwe ecu te zetten, dan met een halfrotte tijdbom als ecu te blijven rondrijden.

Groeten Marcel

Jeroen Vossen (0), 16 jaar geleden

Kijk ook eens naar de krukassensor. Het lijkt wel een beetje op het probleem wat ik met mijn vorige auto (Cupra 2.0-16V) gehad heb.

GRTZ Jeroen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.