close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Cordoba: Verhoogde oliedruk, waardoor de hydraulische stoters worden opge

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: ASV 1.9 TDI

Zoals de titel omschrijft heb ik geconstateerd dat de oliedruk varieerd tussen de 4,5 en 6 bar.
Het oliedruksignaal in het dashboard signaleert dit tevens door lampje en signaal.
Tot op heden oliepomp en oliefilterhuis vervangen. In beide onderdelen zit een overdrukventiel.
Deze vervangingen hebben niet tot enige verbetering geleid.
Ook is er een intensief reiniging in de motorolie toegepast. Ook dit zonder resultaat.

Wie heeft er een oplossing?

Geplaatst door

Keesvp (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verkeerde olie filter??

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]verkeerde olie filter??[/quote]
Het oliefilterhuis is vervangen en daarin zat een nieuwe orgineel oliefilter. Dus deze kans schat ik heel klein.

Keesvp 0
badge

16 jaar

verkeerd type overdruk ventiel
of een verstopping in olie kanalen
komt er wel genoeg olieop de nokkenas
en volgens mij kan je op de kop ook een olie druk sensor vinden en dan daar eens meten
en is die druk met olie van 80 graden gemeten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]verkeerd type overdruk ventiel
of een verstopping in olie kanalen
komt er wel genoeg olieop de nokkenas
en volgens mij kan je op de kop ook een olie druk sensor vinden en dan daar eens meten
en is die druk met olie van 80 graden gemeten[/quote]
Verstopping in oliekanalen lijkt mij onwaarschijnlijk, heeft regelmatig onderhoud gehad en de motor is gereinigd met intensief reiniger en had dit dan moeten oplossen.
De oliedruk bij 80 graden is 5 bar.
Waar zit de 2e oliedruk sensor die het signaal op het dashboard geeft?

Keesvp 0
badge

16 jaar

volgens mij zit er een op het filterhuis en 1 op de zijkant van de kop

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS]volgens mij zit er een op het filterhuis en 1 op de zijkant van de kop[/quote]
We gaan nog eens goed zoeken, blijft toch een vreemde probleem.
Deze ASV motor zit ook in Volkswagen. Op een forum wordt daar ook dit probleem genoemd alleen daar is het antwoord nooit gegeven. Ik heb ook in Seat/Volkswagen-kring dit probleem voorgelegd, niemand kent deze afwijking.

Keesvp 0
badge

16 jaar

is de veer van het od ventiel niet scheef gemonteerd waardoor de druk te hoog wordt

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Het hele oliefilterhuis is vervangen en daar zit het od ventiel in. Er is geen veer met plunjer los te koop voor deze auto. De oliepomp onder in de motor heeft ook een od ventiel. De complete pomp is vervangen, ook hier zijn geen losse delen te koop.

Keesvp 0
badge

16 jaar

maar dat is nog geen garantie dat er niet iets verkeerd kan zitten

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Is er wel de juiste olie bijgevuld??

Mr.Volt 0
badge

16 jaar

[quote=Keesvp]De oliedruk bij 80 graden is 5 bar.[/quote]
Bij welk toerental?

ricky 10
badge

16 jaar

opgave 2-2,5 bar bij 2000rpm

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Op toeren is deze oliedruk toch gewoon goed?

alexander242 0
badge

16 jaar

[quote=alexander242]Op toeren is deze oliedruk toch gewoon goed?[/quote]
Ja,daar doelde ik ook al op.
Zoals Jerry al zegt:2-3 bar bij iets verhoogt toerental,en bij oplopende toeren tot max 5-6 bar.

ricky 10
badge

16 jaar

als de stoters open blijven denk ik aan een te dikke olie(koud)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Of dit de juiste oplossing was weet ik niet maar het hielp wel, ik heb het stangtje op de turbo van de variabele schoepen iets terug gesteld waardoor hij minder vermogen leverde (nog wel genoeg!)

Keesvp 0
badge

14 jaar

Kees,

Dat is niet echt een oplossing voor het probleem te verhelpen.

Dalijk krijg je verschillende foutcode's o.i.d. en zit je daar weer mee.

De oliedruk blijft in feite toch hetzelfde bij een hoger toerental, alleen duurt het nu wat langer voor hij dat bereikt.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.