Seat Arosa 1.4APQ type 6H10F4: Elec raambediening

Bouwjaar: 1999

Wellicht is iemand op de hoogte van het probleem met de electrische raambediening in dit geval linker portier.
In de manual geeft men aan dat de elec motor verwijderd kan worden,door het raam te laten zakken en de bevesting te lossen;daarna de geleiders met ingebouwde motor te verwijderen.
U snapt het al: het raam zit vast in de gesloten stand en is niet te bewegen. De linker kabel zit vast en de rechter kabel heeft redelijk speling (5 mm). Zit er op dit systeem een zg knelbeveiliging?en kan ik deze ongedaan maken?
Mijn vraag is hoe krijg ik het raam weer open of moet ik de kabels doorknippen en zo het gehele systeem(kosten)vervangen?
Ter info deurschakelaar in orde,elec motor krijgt 2x plus.

hennioevanmil

Geplaatst door hennioevanmil (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

blijegeit (0) PRO, 19 jaar geleden

helaas voor jou.... je zult inderdaad de kabels door moeten halen... deze zijn waarschijnlijk naast hun opwikkelspoel gelopen en zo vast komen te zitten....

suc6 met de demontage.. (vergeet je raam niet vast te zettenvoordat je de kabels doorknipt)

Rein9365 (0), 19 jaar geleden

Hallo Hennie,
jij schrijft dat er 2x plus op de motor staat.
Normaal gesproken moet bij bedienen van de raamschakelaar 1x plus en 1x massa op de motor komen.
Omhoog plus en massa, omlaag omgekeerd.
Of jouw deurschakelaar is kapot of je hebt geen massa.

hennioevanmil (0), 19 jaar geleden

Aan Rein:
Wellicht mijn opmerking te kort door de bocht.
Ik bedoel dat zowel in de stand omhoog ik 1x plus krijg en in de stand omlaag op de andere kabel een plus signaal krijg.
Zodoende mijn conclusie schakelaar ok.
Alsnog bedankt voor het advies

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.