Seat Ibiza: electrische ramen Ibiza

Bouwjaar: 2002

Hallo, de electrsch bedienbare zijruiten van mijn Ibiza uit 2002
hebben gisteren tegelijk de geest opgegeven. Een luide knak en beide ramen staan op de bodem van het portier.
De dealer zegt dat het gehele mechaniek kapot is. totale kosten rond de 400euro.De garantie is 8 maanden afgelopen.
Ik heb nu het geheel geopend en onder in het portier lag een plastic blokje waaraan je de kabels moet bevestigen.De kabels en al het andere is niet kapot.
wie heeft hiermee ervaring?
groet
FRank.

divecon

Geplaatst door divecon (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

je kan bij de volkswagen zove rmij bekend is een reparatiesetje hiervoor halen... even informeren bij de dealer dus!:)

mvg

guate (0), 18 jaar geleden

Dit is een Seat kwaaltje. Ik heb een Ibiza uit 2002 gehad en na een jaar (warme zomer 2003) stopte het linkerraam ermee. Naar de dealer en onder garantie vervangen. Stonden ze bij de dealer te vertellen dat het al de 3e Ibiza was in 1 week voor hetzelfde kwaaltje. Naar het schijnt zijn de 2-deurs modellen gevoeliger voor warmte-uitzetting en breekt er een plastic ´iets´. Enfin, nog geen jaar later stopte het rechterraam ermme op een warme lentedag. Weer terug naar de garage en ook deze onder garantie vervangen. Maarja, dat was nog wel net binnen de 2 jaar. Ik vrees dat jouw ramen buiten de garantie vallen, hoewel het wel degelijk een Seat-kwaaltje is, misschien dat je iets kunt reclameren bij de importeur.
mvg

Peterbe (0), 18 jaar geleden

Dit is een kwaal waarvoor de VAG Groep op het matje is geroepen. Het wordt nu zonder kosten hersteld, zie onderstaand bericht van www.trosradar.nl:

Een aantal klachten op het Radarforum vormden de aanleiding om onderzoek te doen naar de (dis)functionaliteit van de raammechanismen van de auto's van de Volkswagen-Audi Groep (VW, Audi, Seat, Skoda).

Al snel wordt duidelijk dat de fabrikant in ieder geval sinds 1998 en waarschijnlijk al sinds 1995 bij de assemblage gebruik maakt van een
kunststof onderdeel dat niet berekend is op zijn taak: het dragen van het raam. Onder invloed van temperatuurwisselingen breken deze nokken
spontaan af, waarbij het raam met een forse knal in de deur valt.

De kosten voor reparatie lopen op tot meer dan 200 euro. Dat de fabrikant erkent dat het om een ondeugdelijk onderdeel gaat blijkt uit het feit
dat bij reparatie het kunststof onderdeel wordt vervangen door een van aluminium.

Maar hoewel de dealers op de hoogte zijn van het euvel erkennen ze dit niet allemaal en laten klanten vaak het volle pond betalen.

Een enquête onder het Radar testpanel levert meer dan 3000 reacties op van V.A.G. rijders waarvan velen kampen met het probleem.

De reportage die Radar over deze feiten maakt noopt Pon Automobielen (de importeur van VAG) ertoe een algemene maatregel toe te passen waarbij alle auto's vanaf het bouwjaar 2000 de schade volledig vergoed krijgen (met terugwerkende kracht!).



Het spijt ons zeer dat een aantal bezitters van hoofdzakelijk de Volkswagen Golf 4, SEAT Ibiza, en Skoda Octavia problemen heeft ondervonden met de bediening van het ruitmechanisme. Gebleken is dat onder bepaalde omstandigheden de ruit in het portier zakt en niet meer omhoog gaat.

Hoewel op het betrokken onderdeel al een aantal jaren een speciale vergoedingsregeling van toepassing is, blijkt deze in een aantal gevallen ontoereikend.

Om ook deze gevallen tegemoet te komen heeft Pon's Automobielhandel de bestaande regeling met terugwerkende kracht verruimd.

De regeling is nu als volgt:

100 procent vergoeding op de reparatie, op het arbeidsloon en originele
delen

- tot 5 jaar of 150.000 km, hierbij geldt wat als eerste wordt bereikt
- coulance regeling geldt met terugwerkende kracht
- geldig voor reparaties uitgevoerd door een officiële VW/SEAT/Skoda-dealer
- op door de dealer uitgevoerde reparaties geldt een garantie van 2 jaar
- eerder betaalde facturen voor uitgevoerde reparaties kunnen via de VW/SEAT/Skoda-dealer bij de importeur worden geclaimd.

Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze oplossing onze klanten op de enig
juiste wijze tegemoet komen.

Pon's Automobielhandel B.V.
033-4949944

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.