Seat cordoba: flexibel tussenstuk katalysator is lek, radio defect!

Bouwjaar: 2000

Ik heb een cordoba van 04-2000 en ik heb de volgende problemen.
Mijn radio begint plotseling te spelen. Dit gebeurt ook op de meest onmogelijke tijdstippen! Verder lekt het flexibel tussenstuk van de katalysator en is de tevens de motortemperatuur niet meer af te lezen. Wijzer blijft op 0 staan! Dit is mijn 3e nieuwe seat Cordoba maar omdat de laatste grote beurt is uitgevoerd bij een vakgarage i.p.v. een dealer krijg ik ook GEEN coulance. Ik vind de reperatiekosten circa 1500 euro veel te hoog voor een auto van 2,5 jaar en ben dan ook op zoek naar een alternatieve oplossing! Zijn er bv. losse flexibele stukken in de handel die de vaste slang kunnen vervangen. Ik heb uitgezocht dat de radio niet gaat spelen als er een casettebandje inzit. dit moet toch ook door een electronica man te verhelpen zijn? Voor de motortemperatuur zal ik denk ik wel aangewezen zijn voor vervanging!

Rschoenm

Geplaatst door Rschoenm (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

manx (0) PRO, 21 jaar geleden

Radio is een kwaal van die auto`s moet je gewoon kunen klemen voor garantie heeft niets met onderhoud van je auto te maaken en als dat al je 3e seat is heb je wel een slechte dealer als ie niets voor je wil doen en anders gewoon een klacht indienen bij pon

Fonszarelli (0) PRO, 21 jaar geleden

Voor dit bekende "radio-probleem" is bij de dealer een fabrieks-ruiltoestel te koop. Ook zijn er universele flexibele delen te koop van verschillende diameters(Bosal),verkrijgbaar bij de automaterialenzaak.

lupo6727 (0) PRO, 21 jaar geleden

zelf heb ik ook al eens een flexibel tussen stuk vervangen

door middel van lassen.( € 30,00 )

Maar wat belangrijker is is de oorzaak opsporen.

mijn auto was een jaar oud en het tussenstuk was ook kapot.

Wat bleek ik had een remus-einddemper gemonteerd met eindstuk in het midden , maar ik had vergeten de extra meegeleverde rubber te monteren aan het eindstuk .

Dus de uitlaat tordeerde op het zwakste punt ( het flex stuk )

met als gevolg dat het afscheurde.





Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

Er zijn allerlei leveranciers die flexibele stukken leveren (in RVS) je kan het ook in de installatie hoek zoeken maar ook uitlaatboeren leveren het.

Overigens hebben heel veel VAG autos problemen met dit flexibel en de kat.

Wat is er trouwens voor die 1500 neuro allemaal verspijkerd?



Overigens is er wel jurisprudentie (=rechterlijke uitspraken) en daarin wordt bepaald dat niet alleen de garantietermijn van belang is (meestal een jaar) maar zeker zo belangrijk zijn de eigenschappen die redelijkerwijs van een product verlangd mogen worden. Dit is soms lastig hard te maken, maar zeker als je nieuw koopt (en zelf vergelijkingsmateriaal kan aandragen)dan kun je er een punt van maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.