Chassis Type: 7M - Seat Alhambra
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,18,29,36,37,39,45,46,55,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 06A 906 032 GT
Component: 1.8l R4/5VT M6 G 4165
Coding: 00002
Shop #: WSC 00020
VSSZZZ7MZ3V510903 VWZ1Z0B2267225
1 Fault Found:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Ben zelf geen (auto) techneut en wil met de auto naar een universele garage.
Plan van aanpak is neem ik aan EGR systeem nalopen op lekke slangen of zo ? De klep kan ook gereinigd worden geloof ik.
Is dat überhaupt zelf te doen (waar zit dat ding / heeft iemand een exploded view of zo ?).
Bij diesels wordt de EGR klep vaak afgesloten heb ik gelezen. Is dat bij een 1.8T benzine ook geen optie ?
Bedankt alvast voor de reacties...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Afsluiten van de klep is geen optie.
Dan weet je zeker dat je de foutcode krijgt die je nu ook al hebt.
Kun je dat uitleggen Oldford ?
Waarom kan het bij (sommige ?) diesels wel en bij een 1.8T niet ?
PS: weet jij waar die klep ergens zit zodat we het ding kunnen schoonmaken ?
16 jaar
Je hebt zelf de uitleg al gegeven.
Jouw motormanagement meet of er flow is. Als die er niet is (of te weinig is) zet deze een foutcode.
Juist, diezelfde foutcode die je nu ook al hebt. Afsluiten resulteert in een flow van nul, dus foutcode.
Sommige oudere management systemen (zowel diesel als benzine) meten de flow niet en dan kun je hem afsluiten. Nieuwere systemen (zowel diesel als benzine) meten de flow wel en dan kun je dus niet afsluiten.
Of je moet met een foutcodelamp die continue brandt willen rondrijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar