Ik heb net geconstateerd dat ik geen werkende remlichten en parkeerlichten (achteruitrijlichten) meer heb?
Wie kan mij helpen met dit probleem? Ik heb de zekeringen al gecontroleer, maar zijn allen goed! Ook de lichten achter zijn allemaal goed (niet stuk gloeidraad).
NU ZIT IK DUS HIERMEE, WAT KAN DIT NU ZIJN?? (zou er ergens stekkers zitten of corrosie zijn die moet worden verholpen in de draden, of is er een contact probleem? Of zouden de relais boven de zekeringen er iets mee te maken hebben?)
ZOU HET OOK AAN DE SWITCH LIGGEN? DUS DE SWITCH VOOR ACHTUITRIJLICHTEN OP DE VERSNELLINGSBAK? (als dat zo is, zouden de remlichten het dan ook niet meer doen ?)
GRAAG UW ANTWOORD, DANK U ZEER.
Ik heb een Seat Cordoba, 1995 CLX benzine.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Professional?
Hans
beste dirkjan kofferbak open links en rechts heb je een lampen unit. lampje eruit halen en de contactjes klein beetje buigen iemand vragen om te remmen. dat wil welles geen contact maken met het lampje.dat probleem heb ik ook aan de linkerkant bij mij doet de de remlicht het niet andere wel.lampje bij mij is ie ook goed
15 jaar
Dank je voor jouw bericht: maar is probleem niet, mijn contacten zijn verder goed onder de lampen. Overigens ze zijn allemaal uit, dus geen remlichten en geen achteruitrijlichten.
Ik denk dat het aan de switch ligt die op de versnellingsbak zit, dat die kapot is, moet ik nog nameten.
Als die kapot is: dan moeten de remlichten dus ook tegelijk uit zijn.
15 jaar
[quote=Hans4037]Professional?
Hans[/quote]
Hallo hans , ik ben professional!
graag mijn bericht plaatsen in Seat/professional i.p.v. Seat/particulieren
graag weer terug veranderen
15 jaar
Ik snapte Hans ze vraag wel als iemand vraagd of het aan de switch van de bak kan liggen. Stekker loshalen en simpel even doorverbinden. Een ohmmeter kan je ook nog even gebruiken. Bij de remlichtschakelaar kan je helemaal makelijk bij. Even meten en je weet of de schakelaar goed is. Als je geen spanning krijgt op de rem- en achteruitschakelaar kan ik begrijpen dat je hier een vraag over stelt waar ie bijvoorbeeld ze spanning vandaan haalt, maar meet dat eerst maar even. Dat moet je toch als prof wel kunnen.
Ik heb switch al doorgemeten, met voltmeter maar er is maar 1 zwarte draad die spanning heeft en de andere 2 zwart/wit draden (dus is een 3 polige stekker) zijn spanningsloos.
Moet hier dan ook spanning op staan, of niet?
Vraag: hoe moet ik nu meten of de switch kapot is of niet?
HET GAAT HIER DUS OVER DE SWITCH OP DE VERSNELLINGSBAK (naast de schakelstang-ingang, dus naast rubber)
Vraag: is het zo dat als deze stuk is dan de achteruit- en de remlichten dan TEGELIJK niet meer werken???
(OVERIGENS het derde remlicht doet het WEL ALS IK REM. Maar dus de gewone remlichten en achteruitlichten dus niet)
Graag uw antwoord...
15 jaar
De achteruitrijschakelaar heeft maar TWEE aansluitingen een plus en de andere gaat naar de achteruitrijlichten, de doorverbinding word door de schakelaar gemaakt. Waar jij nu gemeten hebt is waarschijnlijk de sensor voor de kilometer/snelheidsmeter.
De achteruitrijverlichting en remlichten hebben natuurlijk niets met elkaar te maken, het zijn twee aparte storingen.
Zijn de lampen nog wel goed?
Hans
[quote=Hans4037]De achteruitrijschakelaar heeft maar TWEE aansluitingen een plus en de andere gaat naar de achteruitrijlichten, de doorverbinding word door de schakelaar gemaakt. Waar jij nu gemeten hebt is waarschijnlijk de sensor voor de kilometer/snelheidsmeter.
De achteruitrijverlichting en remlichten hebben natuurlijk niets met elkaar te maken, het zijn twee aparte storingen.
Zijn de lampen nog wel goed?
Hans[/quote]
REPLY:
Hallo Hans,
VRAAG:: waar zit dan de schakelaar voor achteruitrijden?? Is dat soms de schakelaar bovenop de versnellingsbak (2 polig?) Of is dat de warmtesensor?
De lampen zijn allen goed. Alleen heb ik dus geen stroom op de + polen onder de lampen.
15 jaar
De Achteruitrijschakelaar heeft twee aansluitingen, op een van die twee moet spanning staan, dan moet wel het contact aan staan als je dan een doorverbinding maakt in de stekker en de achteruitrijlampen branden dan wel dan is de schakelaar kapot.
Hans
Het lijkt me overigens hoogst apart dat de schakelaar voor de achteruitrijverlichting verantwoordelijk is voor het niet werken van de remlichten. Dat zijn echt wel twee aparte circuits, dus als de zekeringen heel zijn gaan mijn gedachten wat dat betreft naar een kapotte remlichtschakelaar. Heb je de zekeringen uit de zekeringkast gepakt om ze te controleren? En heeft die auto misschien ook nog 'n paar (hoofd)zekeringen onder de motorkap en hoe zijn die er aan toe?
suc6
Peter
15 jaar
De 3-polige stekker is inderdaad de snelheidsensor. Die 2-polige is voor de achteruit. Meer zit er niet op. Doorverbinden en kijken of de lampen nu wel werken.
Remlichtschakelaar is goed, anders werkt je 3e remlicht niet. Moet dan toch kapotte bollen zijn of een draadbreuk naar de unit's toe.
Vraagje.......hoe lang zit al in het vak als ik mag vragen?
[quote=alexander242]De 3-polige stekker is inderdaad de snelheidsensor. Die 2-polige is voor de achteruit. Meer zit er niet op. Doorverbinden en kijken of de lampen nu wel werken.
Remlichtschakelaar is goed, anders werkt je 3e remlicht niet. Moet dan toch kapotte bollen zijn of een draadbreuk naar de unit's toe.
Vraagje.......hoe lang zit al in het vak als ik mag vragen?[/quote]
ANTWOORD: Al jaren, in het vak ik heb al bijna 18 jaar ervaring met VW/Seat, sleutelen en maar sleutelen ha ha!
(weet je ? ik heb al eens een keer gehad dat de motor eruit viel, door dat de startmotor los zat, ha ha! wat een gein, ha)
Maar over het probleem met de switch: ik heb het gisteren gevonden! de switch is dus wel kapot. Maar hierdoor werken de remlichten ook niet meer, vreemd zo he? Raar toch, dat dit zomaar kan. Vroeg ik me ook af.
15 jaar
[quote=Peter Schouten]Het lijkt me overigens hoogst apart dat de schakelaar voor de achteruitrijverlichting verantwoordelijk is voor het niet werken van de remlichten. Dat zijn echt wel twee aparte circuits, dus als de zekeringen heel zijn gaan mijn gedachten wat dat betreft naar een kapotte remlichtschakelaar. Heb je de zekeringen uit de zekeringkast gepakt om ze te controleren? En heeft die auto misschien ook nog 'n paar (hoofd)zekeringen onder de motorkap en hoe zijn die er aan toe?
suc6
Peter[/quote]
Antwoord:
Over het probleem met de switch: ik heb het gisteren gevonden! de switch is dus wel kapot. Maar hierdoor werken de remlichten ook niet meer, vreemd zo he? Raar toch, dat dit zomaar kan. Vroeg ik me ook af.
Ik heb gisteren de stekker doorgelust met een draad en toen gingen de achteruitrijlichten aan! Ook hebik daarna de rem ingedrukt, en gingen warempel de remlichten ook aan!
Dus het is weldegelijk met elkaar verbonden.....bij mij wel.
15 jaar
[quote=Hans4037]De Achteruitrijschakelaar heeft twee aansluitingen, op een van die twee moet spanning staan, dan moet wel het contact aan staan als je dan een doorverbinding maakt in de stekker en de achteruitrijlampen branden dan wel dan is de schakelaar kapot.
Hans[/quote]
ANTWOORD:
Over het probleem met de switch: ik heb het gisteren gevonden! de switch is dus wel kapot. Maar hierdoor werken de remlichten ook niet meer, vreemd zo he? Raar toch, dat dit zomaar kan. Vroeg ik me ook af.
Ik heb gisteren de stekker doorgelust met een draad en toen gingen de achteruitrijlichten aan! Ook hebik daarna de rem ingedrukt, en gingen warempel de remlichten ook aan!
Dus het is weldegelijk met elkaar verbonden.....bij mij wel. Is wel erg vervelend zo in het verkeer.
DUS NU MAAR EEN NIEUWE SWITCH HALEN en dan maar hopen dat alles over is, ha ha.
Anders gaan we weer verder....
15 jaar
Ik denk dat de vorige eigenaar wat aan het knoeien is geweest, want beide schakelaars staan helemaal los van elkaar.
(tenminste, dat zou zo moeten zijn volgens het schema)
De remlichten moeten ook branden met het contact uit
IK HEB HET PROBLEEM OPGELOST!!
Ik heb een 2e hands achteruitrijschakelaar opgehaald en gemonteerd. Nu doet ie het weer ! Ook heb ik nieuwe remlichten/achterlichten gemonteerd. Dit bleek nu de oorzaak te zijn dat remlichten tesamen met achteruitrijlichten gingen branden. De oude remlichten waren al wat zwart maar de ene bleek ook kortsluiting te maken waardoor de remlichten het niet meer deden (gloeidraad was anders nog goed), hierdoor brandden ze alleen tesamen met de achteruitrijlichten. Nu branden de remlichten weer onafhankelijk van de achteruitrijlichten....Dus zoals het moet!
Toch vreemd dat dit gebeurd, maar het is nu goed...ha , ha
NOU IEDEREEN NOG BEDANKT VOOR DE ONDERSTEUNING, DANK JE ZEER. Het is altijd welkom .... Succes toegewenst op Problemcar.nl.
15 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar