close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza: koelvloeistof probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb het volgende probleem,
Ik start de auto met koude motor.
De dop op het expantienvat heb ik verwijderd.
Na een poosje stationair draaien stijgt de temperatuur voelbaar aan de slangen.
De temp. meter in het dashboard staat in het midden, en blijft daar ook op staan.
De temperatuur van de radiateur stijgt heel licht, en de ventilator blijft dan ook stil staan.
In de auto geeft de kachel geen warmte.
MAAR het water in het expansievat begint sterk te borrelen en te koken!!!!!

Ik heb het gevoel dat er geen circulatie is in het koelwatersysteem.
De motor loopt mooi rond, en er zit geen water aan het pijlstok.

Als eerst heb ik de thermostaat verwijderd, geen resultaat.
Waterpomp vernieuwd, geen resultaat.

Wie weet raad???

Geplaatst door

Kreeeft (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je slangen van de kachelradiateur worden wel warm?
Dit zijn de twee slangetjes die door het schutbord naar binnen verdwijnen.
Als je gas geeft spuit het water dan uit het exspansietankje ook als de motor koud is?
Je zou wel eens lucht/compressie in je kachel kunnen krijgen door een lekke koppakking
Als je normaal rijdt met de auto blijft je temperatuur normaal en je verliest geen koelvloeistof?
Thermostaat is trouwens noodzakelijk om de kachel telaten functioneren
Je kleppenkast werkt wel als de klep binnenin de auto op de stand buitenlucht blijft staan krijg je ook geen warme lucht.

kaleido 1 6880
badge vip badge

13 jaar

Hallo kaleido,
Ja de slangen van de kachelradiateur worden wel warm, en als ik met koude motor gas geef stijgt het niveau iets in het expansievatje. Pas als de meter in het dashboard op bedrijfstemp. staat begint het water in het expansievat heftig te koken. Het gekke vindt ik dat de temp van de radiator zo weinig stijgt. De sensor aan de radiateur voor de koelvin heb ik los gedraait en daar was wel water.

Kreeeft 0

13 jaar

Ik denk toch dat het water niet goed circuleert ... spuit er wel water uit je retour slang boven in je expansievat ? Het klopt namelijk ook niet dat hij kookt en de meter geeft 90 graden aan ? Ik denk dat er ergens iets verstopt zit ....

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.