Seat Ibiza: koppakking of iets anders

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: asv 81kw

week geleden auto opgehaalt en naar huis gereden rit van ong 150km.alles ging goed tot ik thuis was.
lampje van het koelvloeistof begint te branden en de nare alarmtoon.
motorafgezet en kap geopend en jahoor resevoir leeg maar geen lekkage te zien terwijl het resevoir op max stond toen ik vertrok.
verder niet meer bij nagedacht vloeistof bijgevuld en verder gereden, wel dagelijks pijl gecontroleerd maar dat bleef goed.
tot ik gisternacht een stukje stevig naar huis reed na 3x stevig doortrekken weer het lampje begon te branden.
auto stil gezet en onder de kap gekeken resevoir leeg en duidelijk een spoor vanaf het overdruk ventiel (opening in het resevoir)
nu zit ik na te denken wat de oorzaak is maar ik twijfel..
auto rookt niet wit ofzo auto loopt verder goed mooi op 4 cilinders geen startproblemen en de auto wordt niet te warm of raakt aan de kook.
bij normaal rijgedrag is het waterverlies haast nix alleen bij volle belasting is het resevoir zo leeg.
k weet dat het vaker voorkomt bij de asv maar ik twijfel!!!!!!
wie heeft er een idee???????
als de koppakking lek is dan moet hij toch wit roken of compressie verlies hebben of op zjn minst aan de kook gaan.

mourad 2

Geplaatst door mourad 2 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

wat je kan doen wat ook voorkomt is door een andere dop op resevoir te monteren.

hwnmuijs (0), 15 jaar geleden

Aan de klacht te horen ben ik bang dat het toch de koppakking is.

Wat b etreft de prijs zou ik toch eerst een andere dop proberen.

Ik had, weliswaar met een AEX benzinemotor, namelijk precies hetzelfde en toen bleek de koppakking kapot te zijn.
Er was geen lekkage of witte rook te zien, maar bij demontage waren er wel 2 kleine scheurtjes in de koppakking te zien.
Het expansievat en de dop had ik van te voren al vervangen, omdat de koelvloeistof er via de overloop uit werd gedrukt. De nieuwe dop zorgde ervoor dat het er minder snel uit kwam, maar helaas herstelt een koppakking er niet van.

Als je besluit naar een garage te gaan, zou ik adviseren om een vaste of maximumprijs af te spreken, zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan. Heb ik ook gedaan en dat scheelde mij zo'n € 150,-

Succes

mourad 2 (0), 15 jaar geleden

das geen goed nieuws!!!! heb de auto net een week..... particulier gekocht dus geen garantie....
gaat me dus ong 1000euro kosten dit grapje..
jos misschien nog tijd deze week???

mourad 2 (0), 15 jaar geleden

net effe een stuk gereden en nu ook bij deellast redelijk verlies van koelwater.... zucht
koelslangen knetterhard enz
iemand een richtprijs voor me??
gelijk de riem en waterpomp vernieuwen en alle vloeistoffen

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

Het vragen om en aanbieden van werk is op de site niet toegestaan.
Regel dit soort zaken via de e-mail.

mvg,
Moderator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.