Seat Ibiza: Koppelinggevercilinder

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 96kw

Koppelinggevercilinder is 5 maanden geleden vernieuwd en zou nu weer kapot zijn.

Probleem (net als de vorige keer); heel veel vrije slag, koppeling grijpt nagenoeg gelijk aan als je het pedaal op wilt laten komen. Pedaal komt wel normaal omhoog.
Wie kent het probleem en heeft een oplossing, want om nu om de 5 maanden of 10.000 km een gever te vernieuwen a 200 euro incl montage is wat te veel van het goede.
Misschien is er bij Seat ooit een modificatie geweest?

movingfast

Geplaatst door movingfast (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

is je koppelings vork niet langzaam aan t verbuigen?

movingfast (0), 16 jaar geleden

Kan ik idd wel ff controleren, maar vind het opvallend dat het exact hetzelfde probleem is als de vorige keer.

Monteur dacht toen aan lucht in het systeem, wilde ontluchten waarna het pedaal in zijn geheel niet meer terug kwam en totaal niet meer ontkoppelde
Kwam weer met dezelfde oplossing, maar dat heb ik ff afgeketst mede doordat het de vorige keer de koppelingcilinder het gelijk begaf en ik nu de auto hard nodig heb.

NB, ontkoppelen blijft tie goed doen (op dit moment) al heb je veel vrije slag, schakelen is dus ook geen probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.