Hallo daar!
Dit is mijn eerste keer hier, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn Seatje is er vanmorgen mee gekapt :(
Vorige week hebben we al de thermostaat, en het gevertje van de fan vernieuwd, omdat hij telkens heel heet werd. Ok, dit probleem opgelost, dient het volgende zich aan.
Vanmorgen (na een nacht van -4) startte ik hem, liet even stationair lopen, om ijs te krabben ed...niets aan de hand.
Vervolgens rijd ik weg en 2 straten verder.. valt ie gewoon uit!
Ik hem naar de benzinepomp geduwd...dacht, misschien de benzine (vlotter kapot, dus is soms ook onduidelijk) 3 liter ging erin, dus dat was het niet. -Leek me al héél sterk-
Ik ben blijven proberen te starten, soms kwam ie even, gaf ik gas, ging ie weer uit. Hij loopt dus wel, maar hij slaat niet aan.
Mijn vriend denkt dat het aan de afstelling van de motor ligt.
Ik weet dat het hier al meerdere keren in aparte berichtjes gezegd is, maar wie kan mij even alles bij elkaar geven de afstellingen van de:
kleppen
contactpuntjes
ontsteking etc.
van mijn Seat Marbella special K9 uit '92
of heeft iemand enig idee wat het nog meer kan zijn?
pfff als ik ook eenmaal begin met pechhebben, ben ik er dus nog niet vanaf...
Alvast bedankt voor alle reacties,
Groetjes van Paula.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
paula, misschien bevriest je carburateur?
kan dat? hij liep eerst wel...
hoe fix je dat dan?
19 jaar
Als de motor eerst gewoon goed loopt lijkt het mij stug dat de afstelling veranderd is....
Blijft je choke niet hangen???? Wil hij nu ook niet meer na een dagje stilstaan en koude motor...?
Anders zou ik het gaan zoeken in je ontsteking, eerst ff je bougies controleren of deze nat zijn...
Anders bougies vervangen weer kijken dan bougieskabels...
choke blijft niet hangen, althans binnen in de auto..hij voelt ook normaal aan bij uit en induwen. ik ben later nog terug gegaan, inderdaad af laten koelen, dacht ook dat ik hem misschien verzopen had, maar toen deed hij het ook niet..het kan goed wat je zegt..
met starten plofte hij soms (onder de motorkap) waar heeft dat mee te maken?
oja en als iemand die afstellingen weet, mag je me ze sowieso eens doorgeven voor het geval het eens nodig is!
19 jaar
Dat plofen komt omdat de benzine die zich ophoopt door het starten in de motor en uitlaat, deze onverbrandde benzine onsteek dan blijkbaar wel...
Ik zou het dan zoeken in de ontsteking...
Kijk maar eens of er condens in de verdeelkap zit (aan de binnenkant)
Hans
inderdaad, of de hoogspanningskabels/bougiekabels slaan door.
Het bevriezen van de carburateur komt door de lucht versnelling in de venturi, controleer of de voor verwarmingsslang er op zit of dat de zomer /winter klep werkt.
waarschijnlijk is het de ontsteking die opnieuw gesteld moet worden, wat zijn de waardes daarvan?
Hey, nog een optie, de benzinepomp??
19 jaar
er zit nu een nieuwe bezinepomp bougies en bougieskabels en een nieuwe rotor op..hij rijdt weer..alleen nu de verwarming nog fixen want die doet het niet meer...chilly..
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Marbella of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar