Goedendag heren en dames professionals,
De Seat Ibiza in kwestie heeft het volgende probleem, het acculampje blijft branden als de motor gestart
word, gaat pas uit als er een keer een dot gas is gegeven of de auto tot 3 keer op nieuw gestart word.
Let wel dit gebeurt alleen als het kwik rond of onder het vriespunt is. Al diverse massapunten op carrosserie
en motor goed gereinigd/opgeschuurd en ingevet maar dit was niet de oplossing. Mijn vermoeden gaat uit
naar de elektronische stuurbekrachtigingspomp, wellicht in combinatie met de hoeveelheid stroom die deze
trekt op het moment dat de olie wat dikker is rond het vriespunt. Wie heeft dit ooit eerder meegemaakt, zal het de pomp zijn of is het misschien een dynamo??
Alvast bedankt voor de reactie's,
met vriendelijke groet,
Teun van der Heijden
Geplaatst door runtoteun (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
dynamo wordt door ecu aangestuurd
controleer de stekkers op ecu en dynamo maar
anders denkelijk dynamo op zn end
blijegeit (0) PRO, 16 jaar geleden
veelal de oorzaak te vinden in een draadbreuk in de draadboom van dynamo naar stekkerverbinding achter de accu. als hier de oorzxaak niet ligt is het meestal de dynamo die defect is.
mvg
runtoteun (0) PRO, 16 jaar geleden
Zo lang het boven het vriespunt blijft laten we de klacht zoals hij is, het lampje brand dan niet en de accu word altijd goed geladen. Mochten wij het probleem voorgoed gaan oplossen houd ik jullie op de hoogte!
Bedankt voor reactie's
Teun