Seat : Motor (BBY) houdt in

Hallo,
Kan iemand mij verder helpen met het volgend probleem?
Onder het rijden houdt de motor in, vervolgens zijn er tegelijkertijd nog twee andere probleemen bij gekomen een keer werd het startrelais niet aangestuurd en af en toe gaat onder het rijden het laadstroomcontrole lampje branden. ECU geeft geen storing aan.
Wat opmerkelijk is tijdens het rijden als de motor inhoudt er een plus komt op aansluiting 50 van het contactslot.

Joost5859

Geplaatst door Joost5859 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

laadstroomlapmje: loop de bedrading eens na van de dynamo, deze staat weleens strak gespannen waardoor er een draadbreuk ontstaat (thv de stekker)

inhouden van motor: controleer de spanrollen van de distributie eens. deze willen weleens stuk gaan waardoor timing verkoord kan lopen.


mvg

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

Contactslot mischien ,was vaak een kwaal?
Weet je ook waar 50 naar toe gaat.
Oiram

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb nog nooit een contactslot vervangen bij een nieuw type ibiza... en ik werk bij een grote dealer.... maar bekijk het eens en laat het weten als je het gevonen hebt!


mvg

Joost5859 (0) PRO, 18 jaar geleden

Links onder bij de voeten ruimte onder de stuurkolom is een regeleenheid geplaatst deze zorgt voor het knippersignaal naar de knipperlichten, aansturing achterruitverwarming enz. Volgens mij gaat ook de plus 50 vanuit het contactslot door dit regelapparaat en de D plus aansluiting ook. Heeft iemand weleens problemen gehad met deze regelunit? Volgens mij noemen ze dit regelapparaat elektrische installatie

Alexander243 (0) PRO, 18 jaar geleden

DF (belasting signaal dynamo)komt inderdaad binnen in de boordnet comp. (die bedoel jij) maar wel wordt de startmotor direct bedient door het elek. gedeelte,behalve bij een automaat dan.Dan zit er een relais tussen.

Elek. gedeelte heb ik bij een ibiza'02 ook nog nooit meegemaakt,maar ik denk wel dat hier het probleem in zit.In ieder geval het meest logische.Zal hier toch mee beginnen als ik jouw was.

Inhouden kan ook een BDP sensor zijn.Dat komt wel eens voor.

Joost5859 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij een vw polo gaat stuurstroom naar de startmotor vanuit het contactslot naar de boordnet regeleenheid en dan pas naar het startrelais zowel met als zonder automaat bak.. Ik neem aan dat dat bij de Ibiza ook zo is. Kan niemand dit ergens terug vinden?


Joost5859 (0) PRO, 17 jaar geleden

Het elektrisch gedeelte contactslot vervangen en probleem is opgelost.

Gr, Joost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Overig of stel zelf een nieuwe vraag.