Hallo,
Kan iemand mij verder helpen met het volgend probleem?
Onder het rijden houdt de motor in, vervolgens zijn er tegelijkertijd nog twee andere probleemen bij gekomen een keer werd het startrelais niet aangestuurd en af en toe gaat onder het rijden het laadstroomcontrole lampje branden. ECU geeft geen storing aan.
Wat opmerkelijk is tijdens het rijden als de motor inhoudt er een plus komt op aansluiting 50 van het contactslot.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laadstroomlapmje: loop de bedrading eens na van de dynamo, deze staat weleens strak gespannen waardoor er een draadbreuk ontstaat (thv de stekker)
inhouden van motor: controleer de spanrollen van de distributie eens. deze willen weleens stuk gaan waardoor timing verkoord kan lopen.
mvg
Contactslot mischien ,was vaak een kwaal?
Weet je ook waar 50 naar toe gaat.
Oiram
ik heb nog nooit een contactslot vervangen bij een nieuw type ibiza... en ik werk bij een grote dealer.... maar bekijk het eens en laat het weten als je het gevonen hebt!
mvg
Links onder bij de voeten ruimte onder de stuurkolom is een regeleenheid geplaatst deze zorgt voor het knippersignaal naar de knipperlichten, aansturing achterruitverwarming enz. Volgens mij gaat ook de plus 50 vanuit het contactslot door dit regelapparaat en de D plus aansluiting ook. Heeft iemand weleens problemen gehad met deze regelunit? Volgens mij noemen ze dit regelapparaat elektrische installatie
DF (belasting signaal dynamo)komt inderdaad binnen in de boordnet comp. (die bedoel jij) maar wel wordt de startmotor direct bedient door het elek. gedeelte,behalve bij een automaat dan.Dan zit er een relais tussen.
Elek. gedeelte heb ik bij een ibiza'02 ook nog nooit meegemaakt,maar ik denk wel dat hier het probleem in zit.In ieder geval het meest logische.Zal hier toch mee beginnen als ik jouw was.
Inhouden kan ook een BDP sensor zijn.Dat komt wel eens voor.
Bij een vw polo gaat stuurstroom naar de startmotor vanuit het contactslot naar de boordnet regeleenheid en dan pas naar het startrelais zowel met als zonder automaat bak.. Ik neem aan dat dat bij de Ibiza ook zo is. Kan niemand dit ergens terug vinden?
Het elektrisch gedeelte contactslot vervangen en probleem is opgelost.
Gr, Joost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar