Onder de 2500 toeren en boven de 3500 toeren levert de motor onvoldoende vermogen. Het is net alsof de motor op de één of andere manier gesmoord wordt.
Wat kan ik hier aandoen?
Het is een Seat Cordoba 1.4 (benzine) van nov. 1997 met motorcode AEX.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat een monteur eens mee rijden en kijken of hij wat merkt.
Verstopten uitlaat ga ik voor.
Uitlaat is vrij nieuw, dus het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze verstopt is, maar je weet nooit.
Is het mogelijk dat de verstopping verdwijnt als je een lange rit maakt (schoonbrandt)?
Zou het misschien aan het gasklephuis liggen (kom ik op deze site nogal regelmatig tegen)?
grt,
HM
P.S. Ik heb enkele jaren geleden ook een cordoba gehad met exact dezelfde motor (AEX) en ik herinner me nog dat deze een stuk feller was.
16 jaar
Probleem is opgelost.
Gasklephuis gereinigd en in basis laten zetten. Was al een stuk beter, maar toch nog niet helemaal goed.
Toen maar zelf op onderzoek gegaan en wat bleek? De nokkenas stond 2 tandjes verkeer t.o.v. de krukas.
Distributieriem losgemaakt, merktekens goed gezet, distributieriem weer gemonteerd en nu loopt de motor weer goed en reageert weer fel op het gaspedaal.
grt,
HM
16 jaar
nou hans dat is mooi maar hoe komt het dat deze twee tanden verkeerd stond.
is deze dan pas vervangen of heb je de wagen pas want dit is niet normaal als het uit zijn eigen gebeurt.
ik weet niet of hij al eens vervangen is want bij deze type vallen de tanden eraf als hij zo n jaar of 10 erop zit.
ik vernieuw ze dus bij 8 jaar of 120000 km terwijl dat het niet voorgeschreven staat.
is deze nog niet vervangen dan geef ik je het advies om dat toch tedoen.
groetjes jan.
Ik heb de auto sinds kort en hij heeft 105.000km gelopen.
In 2006 bij 77.000km is de distributieriem vervangen bij een universele garage die gespecialiseerd is in VW en Seat (volgens de sticker).
De riem zag er inderdaad vrij nieuw uit en stond op de juiste spanning. De spanrol lijkt nog niet vervangen te zijn, dus heb ik er voor de zekerheid zelf maar een nieuwe spanrol op gezet en omdat ik de boel toch los had dan ook maar een nieuwe riem.
Volgens mij is bij de 77000km bij het vervangen van de riem de monteur niet al te secuur geweest.
Hoe dan ook, de auto gaat nu als de brandweer en het probleem is dus opgelost.
De distributieriem bij deze auto (motorcode AEX) moet elke 90.000km of 6 jaar vervangen worden volgens de Seat-dealer.
16 jaar
kijk daar gaat het maar op hans.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar