Sinds enige tijd valt de motor uit tijdens het rijden. Vaak na licht gas terugnemen of bij uitrijden. Stationair bij een stoplicht gaat ook soms fout.
Starten lukt daarna ca 10 minuten niet, daarna wel en gaat alles weer goed. Soms lukt starten ook niet na een rit, motor uitzetten en bv. 5 minuten later weer starten.
Een jaar terug rotor, verdelerkap en kabels vervangen na wat andere klachten. 2 maanden terug de bobine/ontstekingsmodule ivm deze klachten. Laatst trad het probleem 3 keer op 1 dag op. Gevaarlijk wel als het druk is en je rijdt op een rotonde of zo. Ik heb op deze site al wel een en ander met ongeveer dezelfde klachten gelezen, maar ik kom er niet uit. De garage kon geen klachten uitlezen.
Wie kan me op weg helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
betreft t een seat met sleutelcode? dan zit er een chip in de sleutel,misschien is dat t probleem. kan ook met de ontvanger te maken hebben in de auto zit bij t contactslot. module en bobine zijn normaal t probleem maar die zijn al vervangen zeg je. zou t anders ook niet weten check t bovenste maar effe succes! grt mark
o ja t benzine relais of de brandstofpomp dan? zijn die al gecontrolleerd? grt. mark
19 jaar
misschien trekt de tank vacuum ontluchting verstopt? grt.
19 jaar
na het stil vallen contact aan hoor je dan een zoemend geluid(benz pomp) je hebt kans dat je benz pomp af en toe stil of vast loopt
hoor je onder je auto een hoog zoemend geluid zo ja zal je toch je benz pomp eens moeten laten verv
gr paul
Al vast bedankt voor de reacties. Een sleutelkode hebben we niet. Ik geloof niet dat de garage naar het benzinerelais of de brandstofpomp heeft gekeken. Ik heb de reacties aan de garage doorgegeven en wacht nog op antwoord.
Als het zich weer voordoet gaan we in ieder geval ook goed luisteren naar de pomp.
19 jaar
Heren Seat experts,
Het probleem kent nog geen oplossing. Alle problemen en geopperde oplossingen bij de SEAT dealer in Nieuwegein gemeld. Geen bekend probleem. Men heeft de Rotor, verdelerkap, bobinekabel, motortoerentalsensor (is dat overigens hetzelfde als de BDP-sensor?), en impulsgever vervangen. Een tijd ging het beter, nog maar af en toe uitval waarbij meteen te starten was. Sinds een maand weer iedere rit uitval, laatst weer zonder doorstartmogelijkheid, dat lukt pas na 10 minuten. De wegenwacht heeft toen de ontstekingsmodule vervangen. Ook daarna weer uitval. Het beeld is dat het toerental helemaal wegvalt zonder verdere hik in de motor. Je hoort het ook vrijwel niet en merkt het vooral aan het feit dat gasgeven niets meer doet.
Ik ben de moed aardig aan het opgeven. De dealer komt niet met een oplossing, steeds meer is 1 of 2 keer vervangen.
Wie weet er raad....
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar