Type motor: Volkswagen motor 1.9 D 47kw
Als het lampje van het voorgloeien uit is, en je draait het contact door om te starten slaat de motor direct aan. Het probleem is dat het net lijkt of ie op een cilinder niet gelijk aanslaat. De motor stottert dus de eerste 10 a 15 sec. Hierbij komt een redelijke hoeveelheid witte rook vrij (Best voor schandaal dus). Bij warme motor geen probleem!
Verder als je een constante snelheid aanhoud van 30 a 35 km/h in de derde versnelling, stottert/hapert de motor als je het gaspendaal intrapt, om vaart te maken. Dit is ook niet altijd.
Wie weet waar dit aan kan liggen? Brandstoffilter, luchtfilter, gloeispiralen en verstuivers zijn allemaal vervangen. Geen lucht in de leidingen.
Pas hoorde ik van iemand, dat het kon liggen aan een of andere sensor in of aan de brandstofpomp. Zou iemand die een vermoeden heeft waar het aan zou kunnen liggen mij raad kunnen geven. Alle relevante informatie is van harte welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij zitten er in de pomp (bosch VE) van deze motoren nog geen andere elektrische componenten dan een klep om de motor af te schakelen. Als de verstuivers goed zijn kun je er dus van uitgaan dat de pomp het probleem geeft. Zijn waarschijnlijk de rustdrukkleppen die in de tule gemonteerd zitten waar de verstuiverleiding op aangesloten wordt. Houd er rekening mee dat als je dit demonteert dat er bijzonder schoon gewerkt moet worden!!
Als je er niet uit komt kun je de pomp het beste bij een revisiebedrijf op de testbank laten zetten. Geeft in ieder geval zekerheid.
Nog een vraagje: heb je na de verstuiverrevisie/test de brandplaten in de kop vervangen?? Nieuwe verstuivers gaan nog al eens kapot (verbranden) doordat ze met oude platen gemonteerd worden.
succes
Had een gelihjkaardig probleem met een passat 1.9 d. Na controle distributie, compressie en verstuivers, bleek de opbrengstschroef van de dieselpomp een 1/2 slag te zijn uitgedraaid, dit was gebeurt voor de roettest op de technische controle.Na terugdraaien schroef starte de wagen perfect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar